پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

نقشه راه علمي بسيج بايد برشي از نقشه جامع علمي کشور باشد

کد خبر: 179680 تاریخ انتشار: 1401/09/01 13:27:07
نمایش: 426
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه از ظرفيت دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌هاي علم و فناوري براي حمايت از نخبگان بسيجي با انعقاد تفاهم‌نامه منعقد شود، گفت: نقشه راه علمي بسيج بايد برشي از نقشه جامع علمي کشور باشد، در حوزه تحول علوم انساني و اسلامي بسيجيان ورود پيدا کنند.

غلامعلي حيدري اول آذرماه در آيين اختتاميه جهادگران علم و فناوري چهارمحال و بختياري با اشاره به فرارسيدن هفته بسيج، اظهار کرد: در پنجم آذرماه با تشکيل بسيج، نعمت بزرگي به مردم ايران عطا شد، شاهد خدمات بزرگي توسط بسيج در طول بيش از چهار دهه گذشته بوديم، بسيج امروز به درخت تنومندي با ثمره بسيار تبديل شده است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه نظرات در مورد کارکرد بسيج بسيار است، عنوان کرد: برخي فکر مي‌کنند بسيج محلي براي آموزش و ساماندهي افراد مسلح براي دفاع از کشور است، ديگري بسيج را کانوني براي برقراري نظم عمومي مي‌شناسند، عده‌اي مي‌انديشند که بسيج مرکز تقويت و تحکيم باورها و فضائل اخلاقي است، اما  بسيج در تمام عرصه‌هاي مختلف سياسي، دفاعي، علمي، فرهنگي، جهادي و ... ورود کرده است، بسيج گنجينه ارزشمندي است که در برهه‌هاي مختلف جان بر کف وارد ميدان شدند و کشور را نجات دادند.
 

وي با اشاره به اينکه نخبگان بسيجي اختراعات ارزشمندي داشتند، گفت: حضور معنادار بسيجيان در نمايشگاه اختراعات بسيج علم و فناوري ارزشمند است، بسيج مي‌تواند منشا خدمات بزرگ در حوزه توليدات دانش‌بنيان باشد، بسيجيان ايده‌ها و نوآوري‌هاي بسياري دارند که بايد مورد حمايت قرار بگيرد.
 

وي افزود: توليدات نخبگان بايد اشتغالزايي را نيز در پي داشته باشد، ايده‌هاي بسيجيان مي‌تواند در حوزه گردشگري، سلامت، کشاورزي و خدمات مورد نياز جامعه باشد، بسيج علم و فناوري بايد با پارک‌هاي علم و فناوري وارد مذاکره شود، بايد از بسيجيان خلاق پشتيباني ستادي انجام شود.
 

حيدري با بيان اينکه از ظرفيت دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌هاي علم و فناوري براي حمايت از نخبگان بسيجي تفاهم‌نامه منعقد شود، يادآور شد: نقشه راه علمي بسيج بايد برشي از نقشه جامع علمي کشور باشد، در حوزه تحول علوم انساني و اسلامي بسيجيان ورود پيدا کنند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه اقتصاد دانش‌بنيان اهميت بالايي دارد، بيان کرد: بايد ايده‌ها و نوآوري‌ها تجاري سازي شود، ايده‌ها نبايد تنها پژوهش محور باشد، بايد توليدات به بازار وصل شود و شاهد توليد انبوه محصول باشيم.
 

حيدري با اشاره به اينکه در تصميم‌گيري و تصميم‌سازي براي نهادها در سطح استان و کشور نيازمند به شبکه سازي، آموزش، جريان‌سازي، و توانمند سازي نخبگان هستيم، خاطرنشان کرد: در جامعه نيازمند جهاد علمي و دانش‌بنيان هستيم، از ظرفيت اقشار مختلف بسيج در اين حوزه استفاده شود، آمادگي حمايت از نخبگان بسيجي داريم تا منشا خدمات در کشور وجود داشته باشند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: بايد با هم‌افزايي بين دستگاه‌هاي اجرايي و علمي شاهد تحول و پيشرفت در کشور داريم، بايد در کشور توانايي خود را به منصه ظهور بگذاريم که اين کار نيازمند هم‌افزايي است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07