پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

دستگاه‌هاي اجرايي پيگير اعتبارات سفر رياست جمهوري از وزارتخانه مربوطه باشند

کد خبر: 179709 تاریخ انتشار: 1401/09/05
نمایش: 421
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: عمده اعتبارات سفر رياست جمهوري ملي است و به وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است، دستگاه‌هاي اجرايي بايد از وزارتخانه مربوطه پيگير اعتبارات باشند، دستگاه‌هاي اجرايي بايد مستند بگويند که تاکنون توانسته‌اند چه ميزان از اعتبارات سفر را جذب کنند.

غلامعلي حيدري پنجم آذرماه در شوراي توسعه و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه حفاظت از محيط‌زيست يک مسئله بسيار مهم است، اظهار کرد: يکي از رويکردهاي دولت سيزدهم نيز توجه به موضوعات محيط‌زيستي است، استاني مانند چهارمحال و بختياري که سرچشمه سه رود بزرگ محسوب مي‌شود، امروز با تنش آبي مواجه شده است و بايد به حق‌آبه‌هاي زيست محيطي نيز توجه ويژه صورت بگيرد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بايد در حوزه محيط‌زيست در کشور شاهد اجراي عدالت باشيم، بايد در استان نيز در کارگروهي سياست‌هاي کلي ابلاغي محيط‌زيست مورد توجه قرار بگيرد و اطلاعات صحيح از وضعيت استان ارائه شود.
 

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه بايد در کارگروه‌هاي ذيل شوراي توسعه و برنامه‌برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري طرح‌ها به‌صورت دقيق و کارشناسي بررسي شود، گفت: سپس طرح‌هاي مصوب براي راي‌گيري به اين شورا آورده شود، در اين جلسه بايد تصميمات کلان اخذ شود.
 

حيدري با اشاره به اينکه براي جذب اعتبارات در چهارمحال و بختياري بايد ظرفيت‌سازي توسط دستگاه‌هاي اجرايي انجام شود، عنوان کرد: اولين گام براي جذب اعتبارات توسط دستگاه‌هاي اجرايي مبادله تفاهم‌نامه است، دستگاه‌هاي باقي‌مانده در اسرع وقت مبادله کاغذي تفاهم‌نامه‌ها را انجام دهند، همچنين درخواست وجه نيز صورت بگيرد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اعتبارات استان شامل اعتبارات ۱۴۰۱، اعتبارات سفر و اعتبارات توسعه شهرستان کوهرنگ است، يادآور شد: عمده اعتبارات سفر رياست جمهوري ملي است و به وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است، دستگاه‌هاي اجرايي بايد از وزارتخانه مربوطه پيگير اعتبارات باشند، دستگاه‌هاي اجرايي بايد مستند بگويند که تاکنون توانسته‌اند چه ميزان از اعتبارات سفر را جذب کنند.
 

وي افزود: همچنين دستگاه‌هاي اجرايي بايد تعهدات وزارتخانه خود را در حوزه‌هاي مختلف از جمله قير رايگان، اختصاص تجهيزات و ... اختصاص دهند.
 

حيدري با تاکيد بر اينکه دستگاه‌هاي اجرايي بايد تمام تلاش خود را براي تکميل تعداد قابل توجهي از پروژه‌هاي عمراني تا دهه فجر سال‌جاري به‌کار بگيرند، خاطرنشان کرد: بايد تزريق اعتبارات به پروژه‌هاي عمراني پيگيري شود، بسياري از حوزه‌هاي پرچالش در استان، مشکلاتشان حل شده است، تمام ظرفيت دستگاه صرف جذب اعتبارات شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بايد موانع موجود بر سر راه انعقاد تفاهم‌نامه بين دستگاه‌هاي اجرايي برطرف شود، اظهار کرد: اين کار موجب تسريع در اجراي پروژه‌ها مي‌شود.
 

وي در پايان در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده براي اجراي طرح‌هاي دانش‌بنيان در چهارمحال و بختياري، گفت: بايد در انتخاب اين پروژه‌ها عدالت مدنظر باشد و همچنين پروژه‌ها به‌صورت دقيق کارشناسي و سپس برررسي شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06