پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۲۰ درصد اعتبارات سفر رياست جمهوري به حوزه راه‌سازي اختصاص پيدا کرده است

کد خبر: 179727 تاریخ انتشار: 1401/09/06 22:29:59
نمایش: 462
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ۲۰ درصد اعتبارات سفر رياست جمهوري به حوزه راه‌سازي و تکميل راه‌آهن اختصاص پيدا کرده است، گفت: توسعه استاندارد تاثير بسزايي در توسعه و پيشرفت استان خواهد داشت، ۵۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي تکميل پروژه‌هاي حوزه راه در استان در سفر اختصاص يافت

غلامعلي حيدري ششم آذرماه در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني با مردم چهارمحال و بختياري از طريق شبکه جهانبين با بيان اينکه شأني بالاتر از خدمت‌گذاري به مردم وجود ندارد، اظهار کرد: اطلاع‌رساني به مردم بخشي از خدمت است، درصدد هستيم تا از طريق رسانه‌هاي گروهي و به‌صورت چهره به چهره با مردم گفت‌وگو کنيم، مردم بايد در جريان خدمات قرار بگيرند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: قرار گرفتن مردم در جريان امور موجب اميدآفريني خواهد شد، دولت از مردم است و تمامي کارها بايد با همراهي مردم انجام شود.
 

وي با اشاره به سفر رياست جمهور و هيات دولت به چهارمحال و بختياري، توضيح داد: هيات دولت ظرف يکسال به تمامي استان‌ها سفر کرده است، همچنين در استان به تمامي شهرستان‌ها سفر کرديم و برخي شهرستان‌ها نيز چند بار حضور پيدا کرديم، مردم شايسته خدمت هستند، اعتبارات قابل توجهي به استان در اين سفر اختصاص پيدا کرد.
 

حيدري در ادامه با تاکيد بر اينکه ۷۰۰ پروژه نيمه‌تمام در چهارمحال و بختياري وجود داشت، گفت: تلاش شد تا در سفر رياست جمهوري براي تکميل اين پروژه‌ها اعتبار اختصاص پيدا کند، درصدد هستيم تا با اجراي پروژه‌هاي پيشران در شهرستان‌ها تحول ايجاد کنيم.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در ابلاغ اعتبارات سفر رياست جمهوري، اين استان رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: رويکرد دولت توجه به مناطق محروم است و اين استان دومين استان از نظر تصويب بيش‌ترين ميزان اعتبار است.
 

وي بيان کرد: در يکسال اخير چهارمحال و بختياري با بحران قطعي آب، زلزله کوهرنگ و سيل در هشت شهرستان روبرو شد، خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اين استان رتبه اول کشور در مديريت بحران را به خود اختصاص داد.
 

حيدري با اشاره به اينکه ۲۰ درصد اعتبارات سفر رياست جمهوري به حوزه راه‌سازي و تکميل راه‌آهن اختصاص پيدا کرده است، خاطرنشان کرد: راه استاندارد تاثير بسزايي در توسعه و پيشرفت استان خواهد داشت، ۵۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي تکميل پروژه‌هاي حوزه راه در استان در سفر اختصاص يافت، پروژه‌هاي فعال حوزه راه‌سازي استان شامل محور چهار بانده بروجن، لردگان به خوزستان، شهرکرد- سامان به تيران، چهار بانده شهرکرد، شلمزار به کارون ۴، شهرکرد بن به داران، شهرکرد- فارسان به کوهرنگ، دوآب صمصامي، بازفت به انديکا و راه‌آهن مبارکه، سفيددشت به شهرکرد است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: براي جذب اعتبارات سفر رياست جمهوري بايد ظرفيت‌سازي صورت بگيرد، با تزريق اعتبارات سفر شاهد فعال شدن پروژه‌هاي عمراني هستيم.
 

وي با بيان اينکه درصدد هستيم از ظرفيت قرارگاه خاتم‌الانبيا، قرارگاه امام حسن و بنيادها براي توسعه چهارمحال و بختياري استفاده کنيم، يادآور شد: ۴۳ روستا در استان در حال آبرساني هستند که تاکنون ۳۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارند.
 

حيدري با بيان اينکه اعتبارات خوبي براي توسعه دامپروري و کشاورزي دانش‌بنيان در چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا کرده است، بيان کرد: از ۴۳ شهر استان تنها ۱۰ شهر داراي مجتمع دامپروري هستند، بايد در تمامي شهرستان‌ها مجتمع دامپروري احداث شود تا سلامت مردم دچار خطر نشود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: سطح گلخانه‌هاي استان از ۳۰ هکتار به ۵۵ هکتار رسيده است، روستاها کانون توليد هستند و بايد تلاش کنيم با تقويت زيرساخت‌ها و افزايش رفاه در روستاها توليد را افزايش دهيم، ۹۰۰۰ ميليارد تومان تسهيلات در سفر براي استان مصوب شد.
 

وي با تاکيد بر اينکه بيکاري، آب و پروژه‌هاي نيمه‌تمام از چالش‌هاي بزرگ چهارمحال و بختياري است، تصريح کرد: پروژه تامين آب شرب نيمي از جمعيت استان به‌صورت موقت آبگيري شده است و امسال شاهد افتتاح اين پروژه خواهيم بود، براي تامين آب شرب پايدار در استان ۵۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار در سفر رياست جمهوري پيش‌بيني شده است.
 

حيدري با اشاره به اينکه در دهه فجر سال‌جاري تعداد زيادي پروژه ورزشي در استان افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: ۳۱ زمين چمن مصنوعي در مدارس استان افتتاح شد که تا پايان سال اين عدد به ۴۱ زمين چمن مي‌رسد، همچنين در سفر رياست جمهوري ۱۲۰ ميليارد تومان براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و ورزشي اختصاص پيدا کرد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين ملاک‌ها در انتصاب مديران کار جهادي است، تاکنون بيش از ۶۰ درصد مديران رده بالاي استان تغيير کرده‌اند، مديران بر اساس عملکرد در جذب اعتبار، فعال کردن پروژه‌هاي راکد و پاسخگويي به مردم ارزيابي مي‌شوند و مديران کم‌کار از قطار خدمت پياده خواهند شد.
 

وي در پايان با تاکيد بر اينکه بايد با وحدت و همدلي غبار محروميت را از چهارمحال و بختياري بزداييم، خاطرنشان کرد: تلاش مي‌کنيم به جاي پرداختن به حواشي به مسائل اصلي بپردازيم، خوشبختانه انسجام و وحدت در استان بين مسئولان و نخبگان خوب است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06