پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
/ايسنا/

مصوبات سفر رياست جمهوري به بام ايران در چه مرحله‌اي است؟

کد خبر: 179736 تاریخ انتشار: 1401/09/08 09:49:28
نمایش: 476
اخبار
چهارمحال و بختياري در خردادماه سال‌جاري ميزبان رئيس‌جمهور و هيات دولت بود، مصوبات سفر در اين استان چشمگير بود و طبق وعده مسئولان پس از تخصيص کامل اعتبارات سفر به استان تا پايان سال ۱۴۰۲ بايد شاهد تحول در استان باشيم.
به گزارش ايسنا، پس از گذشت شش ماه از سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري بسياري از مردم چشم‌انتظار فعال شدن پروژه‌هاي عمراني در استان هستند، عمر برخي پروژه‌هاي عمراني در اين استان به بيش از يک دهه مي‌رسد و شايد بسياري از مردم از تکميل و بهره‌برداري آن نااميد شده باشند.


تصويب ۲۶ هزار ميليارد تومان اعتبار در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري به گفته مسئولان استاني معادل کل اعتبار اختصاص يافته به استان پس از پيروزي انقلاب اسلامي است، حال بايد ديد که اين اعتبارات مي‌تواند جاني تازه به پروژه‌هاي نيمه‌تمام عمراني در استان بدهد و بعد از پايان سال ۱۴۰۲ شاهد تحول در اين استان باشيم.


اعتبارات مصوب سفر رياست جمهوري به استان‌ به‌طور کامل ابلاغ شده است، اين اعتبار اکنون در اختيار وزارتخانه‌ها است، اما تا تخصيص و جذب کامل اعتبار راه طولاني در پيش داريم، اگر نتوانيم براي جذب اعتبار ظرفيت‌سازي کنيم، اين مصوبات نيز به تاريخ مي‌پيوندد، هنوز بسياري از مصوبات سفر رئيس جمهور سابق به چهارمحال و بختياري به مرحله اجرا در نيامده است.


۱۴.۷ درصد اعتبارات سفر به استان تخصص پيدا کرده است


علي شهريارپور- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري در آخرين شوراي توسعه و برنامه‌ريزي استان گفت: در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري ۱۲ هزار و ۷۳۵ ميليارد تومان براي استان مصوب و ابلاغ شده است که از اين ميزان تاکنون ۱۸۰۵ ميليارد تومان معادل ۱۴.۷ درصد به استان تخصص پيدا کرده است.


با تزريق اعتبارات سفر شاهد فعال شدن پروژه‌هاي عمراني هستيم


پيش از اين غلامعلي حيدري- استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه ۷۰۰ پروژه نيمه‌تمام در استان وجود داشت، گفت: تلاش شد تا در سفر رياست جمهوري براي تکميل اين پروژه‌ها اعتبار اختصاص پيدا کند، درصدد هستيم تا با اجراي پروژه‌هاي پيشران در شهرستان‌ها تحول ايجاد کنيم.


وي با بيان اينکه در ابلاغ اعتبارات سفر رياست جمهوري، چهارمحال و بختياري رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: رويکرد دولت توجه به مناطق محروم است و اين استان دومين استان از نظر تصويب بيش‌ترين ميزان اعتبار است.


حيدري با اشاره به اينکه ۲۰ درصد اعتبارات سفر رياست جمهوري به حوزه راه‌سازي و تکميل راه‌آهن اختصاص پيدا کرده است، خاطرنشان کرد: راه استاندارد تاثير بسزايي در توسعه و پيشرفت استان خواهد داشت، ۵۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي تکميل پروژه‌هاي حوزه راه در استان در سفر اختصاص يافت، پروژه‌هاي فعال حوزه راه‌سازي استان شامل محور چهار بانده بروجن، لردگان به خوزستان، شهرکرد- سامان به تيران، چهار بانده شهرکرد، شلمزار به کارون ۴، شهرکرد بن به داران، شهرکرد- فارسان به کوهرنگ، دوآب صمصامي، بازفت به انديکا و راه‌آهن مبارکه، سفيددشت به شهرکرد است.


استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: براي جذب اعتبارات سفر رياست جمهوري بايد ظرفيت‌سازي صورت بگيرد، با تزريق اعتبارات سفر شاهد فعال شدن پروژه‌هاي عمراني هستيم.


برخي پروژه‌هاي سفر رياست جمهوري به استان افتتاح شده است


علي حيدري- سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اجرايي شدن مصوبات سفر رياست جمهوري به استان، اظهار کرد: پيگيري تخصيص اعتبارات سفر بر عهده سازمان مديريت و برنامه ريزي است، بعد از رسيدن اعتبارات پيگيري اجراي عمليات عمراني پروژه‌هاي مصوب سفر بر عهده معاونت عمراني استانداري خواهد بود.


وي افزود: بخشي از مصوبات سفر رياست جمهوري مانند تسهيلات بانکي و پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري نيز مربوط به ساير حوزه‌ها مانند معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري است، اما عمده مصوبات سفر به بخش عمراني مربوط مي‌شود.


حيدري با بيان اينکه بخشي از اعتبارات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري اختصاص يافته است، گفت: اين اعتبار در بين پروژه‌ها توزيع و فعال شده‌اند، اين اعتبار باتوجه به اهميت پروژه‌ها اختصاص پيدا مي‌کند.


سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره اينکه برخي پروژه‌هاي عمراني اکنون فعال نيستند، يادآور شد: بنابراين در تخصيص اعتبارات سفر رياست جمهوري به استان در گام اول اعتبار اختصاص پيدا نمي‌کند، مثلا پيمانکار سد باباحيدر تغيير پيدا کرده است و تا زماني‌که پيمانکار جديد انتخاب نشود، اعتباري به اين پروژه اختصاص پيدا نخواهد کرد.


وي با بيان اينکه در مناطق سردسير به‌علت برودت هوا و بارش امکان آسفالت محورها وجود ندارد، تاکيد کرد: بنابراين نمي‌توان در فصل سرما براي اين پروژه‌ها اعتبار اختصاص دهيم، البته در برخي مناطق امکان عمليات خاکي وجود دارد، بنابراين حوزه معاونت عمراني استانداري توزيع اعتبارات سفر رياست جمهوري را بر اساس اولويت مديريت مي‌کند تا بهترين استفاده از اعتبار صورت بگيرد.


حيدري افزود: در تخصيص اعتبار به پروژه‌هاي عمراني بايد يکسري محدوديت‌هاي قانوني نيز لحاظ شود، براي مثال دستگاه اجرايي براي برگزاري مناقصه و انتخاب پيمانکار جديد بايد حداقل ۳۰ درصد اعتبار تخصيص يافته در حساب دستگاه موجود باشد، بنابراين در توزيع اعتبارات سفر اين مسئله مورد توجه قرار مي‌گيرد.


سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: برخي پروژه‌هاي سفر رياست جمهوري به استان مانند پروژه‌هاي روستاي لبد بازفت افتتاح شده‌اند، همچنين پروژه‌هاي روستاي سرآقاسيد در حال اتمام هستند، از ۲۹ پروژه گازرساني به مناطق صعب‌العبور نيز ۱۱ پروژه به اتمام رسيده است.


وي در پايان گفت: پروژه معروف به سه راهي خوزستان از مصوبات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري بود که در حال حاضر فعال است و پيش‌بيني مي‌شود تا يکماه ديگر افتتاح شود، همچنين ساختمان بخشداري جونقان نيز تحويل داده شد، اما اجراي برخي پروژه‌ها زمانبر است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07