پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خيرين مدرسه‌ساز يکي از افتخارات کشور هستند

کد خبر: 179747 تاریخ انتشار: 1401/09/08 17:46:59
نمایش: 450
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه خيرين مدرسه‌ساز يکي از افتخارات کشور محسوب مي‌شوند، گفت: خيرين اين اقدام خيرخواهانه خود را به نسل بعدي منتقل مي‌کنند، خيرين مي‌تواند به حوزه نوسازي و بازسازي ورود پيدا کنند.
غلامعلي حيدري هشتم آذرماه در جشنواره خيرين مدرسه‌ساز چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه خيرين يکي از اقشار تاثيرگذار در کشور هستند، اظهار کرد: بايد قدردان خيرين نيک‌انديش در آباداني کشور باشيم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بسياري از روستاها فاقد مدرسه بودند و کودکان امکان تحصيل نداشتند و مدارس در شهرها به‌علت کمبود فضا کلاس‌هاي درس را به‌صورت چند شيفته برگزار مي‌کردند، براي جبران عقب‌ماندگي افراد از تحصيل نهضت سواد‌آموزي راه‌اندازي شد.

وي با تاکيد بر اينکه پس از پيروزي انقلاب اسلامي نهضت مدرسه‌سازي در کشور آغاز شد، گفت: خيرين مدرسه‌ساز براي مدرسه‌سازي به کمک دولت آمدند و خلاء‌ها در اين حوزه جبران کردند، مشارکت خيرين در مدرسه‌سازي از آموزه‌هاي ديني نشات گرفته است.

حيدري با بيان اينکه خيرين مدرسه‌ساز يکي از افتخارات کشور محسوب مي‌شوند، عنوان کرد: خيرين اين اقدام خيرخواهانه خود را به نسل بعدي منتقل مي‌کنند، خيرين در حوزه‌هاي مختلف از جمله سلامت، مسکن‌سازي ورود پيدا کرده‌اند، بايد اين مسئله فرهنگ‌سازي شود، طرح آجر به آجر يکي از طرح‌هايي است که هر کس با هر توان مالي مي‌تواند در کار خير مدرسه‌سازي مشارکت کند.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: گام‌هاي خوبي در حوزه مدرسه‌سازي برداشته شده است، اما نيازمندهاي گام‌هاي بلندتري هستيم، در استان هنوز مدارس کانکسي وجود دارد، در سفر رياست جمهوري به استان مصوب شد تا تمام همه مدارس کانکسي برچيده و با مدارس ايمن جايگزين شوند.

وي با اشاره به اينکه هم‌چنان در چهارمحال و بختياري مدارس فرسوده وجود دارد، خاطرنشان کرد: خيرين مي‌تواند به حوزه نوسازي و بازسازي ورود پيدا کنند، بايد تکريم خيرين نيک‌انديش در دستور کار باشد، مسئوليت‌پذيري خيرين ستودني است.

حيدري تصريح کرد: خيرين مدرسه‌ساز به تربيت نسل آينده کمک مي‌کنند، امروز در جشنواره خيرين مدرسه‌ساز فرصتي ايجاد شده تا از خيرين قدرداني شود.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: خيرين با اقدامات خيرخواهانه اجازه نمي‌دهند که دانش‌آموزان در مناطق محروم از تحصيل محروم شوند، اميدواريم تمام مدارس فرسوده در استان نوسازي شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06