پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

فرزندآوري بايد به يک فرهنگ در کشور تبديل شود

کد خبر: 179784 تاریخ انتشار: 1401/09/12
نمایش: 500
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه توجه ويژه‌اي به مسئله جواني جمعيت در کشور صورت گرفته است، گفت: قانون جواني جمعيت در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد، دولت نيز توجه ويژه‌اي به اين مسئله دارد، فرزندآوري بايد به يک فرهنگ در کشور تبديل شود.

غلامعلي حيدري ۱۲ آذرماه در نخستين جشنواره جواني جمعيت در شهرکرد با اشاره برگزاري به‌هنگام اين جشنواره در استان، اظهار کرد: بحث جواني جمعيت يک مسئله مهم، استراتژيک و راهبردي است، يکي از مولفه‌هاي اصلي در مسئله جمعيت بحث سلامتي است که دولت اهتمام ويژه‌اي به اين موضوع دارد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: صيانت از جمعيت بايد در اولويت قرار بگيرد، در ايام کرونا دولت سيزدهم با خريد واکسن و واکسيناسيون گسترده فوتي‌هاي کرونا را کاهش داد و اکنون فوتي‌هاي کرونايي انگشت‌شمار است.
 

وي با بيان اينکه در سفر رياست جمهوري به استان ۱۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان اختصاص پيدا کرده است، گفت: با تزريق اعتبارات تا پايان ۱۴۰۳ بيش‌تر طرح‌هاي حوزه بهداشت و درمان در استان افتتاح خواهند شد.
 

حيدري بيان کرد: کارگروه جواني جمعيت و مجمع سلامت استان در چهارمحال و بختياري تشکيل شده، توسعه کشور در گرو وجود جمعيت فعال و پويا است، صاحبنظران بايد مزايا و معايب افزايش جمعيت را بررسي کنند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه جواني جمعيت محاسن بزرگي دارد، عنوان کرد: جمعيت جوان هر کشور مولفه قدرت است، تحکيم خانواده تاثير بالايي در هويت ملي دارد، تضعيف بنيان خانواده پيامدهاي اجتماعي ناگوار در افزايش آسيب‌هاي اجتماعي به‌دنبال خواهد داشت.
 

وي با اشاره به اينکه توجه ويژه‌اي به مسئله جواني جمعيت در کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: قانون جواني جمعيت در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد، دولت نيز توجه ويژه‌اي به اين مسئله دارد، فرزندآوري بايد به يک فرهنگ در کشور تبديل شود.
 

حيدري افزود: بايد توجه جدي به تقويت بنيان خانواده صورت بگيرد، رهبر معظم انقلاب اسلامي جوان‌سازي جمعيت و حمايت از خانواده را يک فرضيه براي مسئولان مي‌دانند و همه در اين حوزه وظيفه دارند و بايد به وظايف خود عمل کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07