پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۱۰۰ درصد اعتبارات سفر رييس‌جمهور براي مناطق زلزله‌زده کوهرنگ جذب شد

کد خبر: 179786 تاریخ انتشار: 1401/09/12 14:05:11
نمایش: 919
اخبار
فرماندار کوهرنگ گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر رييس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيات دولت سيزدهم به چهارمحال و بختياري براي مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ جذب شد.

شهباز اکبري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاکيد کرد: در سفر رييس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيات دولت سيزدهم به چهارمحال و بختياري ۶ هزار ميليارد ريال براي تخريب، بازسازي، تعمير و امور معيشتي خانوارهاي زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ مصوب و ۱۰۰ درصد آن جذب شده است.
 

وي با اشاره به خسارت کلي به ۴۹۶ واحد مسکوني مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ افزود: از مجموع اين واحدهاي مسکوني تاکنون ۲۲۰ واحد به بهره‌برداري رسيده است و بقيه واحدهاي مسکوني بيش از ۷۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
 

اکبري تصريح کرد: همچنين در سفر رييس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيات دولت سيزدهم به چهارمحال و بختياري اختصاص اعتبارات به يک‌هزار و ۵۰۲ واحد مسکوني ديگر در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ مصوب و از سوي معاون اول رييس‌جمهور به استان ابلاغ شد.
 

وي يادآور شد: در ۶ ماه اخير بهسازي معبرها، آسفالت، اجراي جوي‌وجدول، ديوار حائل و زيباسازي فضاي عمومي مربوط به ۱۵ روستاي شهرستان کوهرنگ براساس ضوابط فني و مهندسي انجام و اُميد و نشاط بين روستائيان ايجاد شده است.
 

فرماندار کوهرنگ اظهار داشت: تقيت زيرساخت‌هاي روستايي، خدمات‌رساني به مناطق روستايي و تقويت روحيه اُميد و نشاط بين روستائيان از مهم‌ترين برنامه‌هاي مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري و اين شهرستان در دولت سيزدهم به‌شمار مي‌رود که در سال ۱۴۰۲ نيز ادامه دارد.
 

اکبري گفت: به‌تازگي ۱۷۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات محروميت‌زدايي براي ۲۲ روستاي شهرستان کوهرنگ جذب شد که با تجميع اين روستاها به ۱۰ روستا اقدام لازم در راستاي رفع محروميت منطقه انجام مي‌شود.
 

به گزارش ايرنا، چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري واقع شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07