پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۱۰۳۹ ميليارد تومان تسهيلات تبصره ۱۸ در چهارمحال و بختياري جذب شد

کد خبر: 179788 تاریخ انتشار: 1401/09/12 14:06:57
نمایش: 693
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري از رشد ۱۱۶ درصدي پرداخت تسهيلات تبصره ۱۸ در استان در دولت سيزدهم خبر داد و گفت: در اين مدت يک هزار و ۳۹ ميليارد تومان تسهيلات در استان پرداخت شده است.

محمدکاظم منزوي در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با تشريح عملکرد دولت سيزدهم در بخش‌هاي اقتصادي اين استان اظهار داشت: اين استان در جذب تسهيلات تبصره ۱۸ از استان‌هاي موفق کشور به شمار مي‌رود که رهاورد آن تسهيل در فرايند رشد و توسعه و کاهش نرخ بيکاري در استان است.
 

به گزارش ايرنا، طبق بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، دولت موظف به اختصاص بخشي از درآمدهاي حاصل از هدفمندي يارانه‌ها به ايجاد، توسعه، توليد، اشتغال و کارآفريني شده است.
 

وي تصريح کرد: از محل تسهيلات تبصره ۱۸، يک هزار و ۳۷۴ طرح در استان راه‌اندازي شده و علاوه‌بر آن با جذب مناسب تسهيلات تبصره ۱۶، طرح‌هاي بي‌شماري در بخش‌هاي مختلف استان فعال شده است.
 

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري رونق کسب و کارهاي خانگي را از ديگر خدمات دولت سيزدهم در استان عنوان کرد و گفت: از ابتداي فعاليت دولت سيزدهم در استان تاکنون ۱۶۶ ميليارد تومان تسهيلات مشاغل خانگي در استان پرداخت شده که معادل ۱۰ سال گذشته آن است.

منزوي تصريح کرد: در سالجاري چهار هزار و ۵۰۰ مجوز راه‌اندازي کسب و کار خانگي در استان صادر شده که در مقايسه با سال گذشته چهار و نيم برابر رشد داشته است.
 

وي خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهيلات اشتغالزايي در دولت سيزدهم نرخ بيکاري استان به پايين‌ترين حد خود در ۹ سال گذشته رسيده است و بي‌شک در ادامه نيز شاهد تداوم کاهش نرخ بيکاري در استان خواهيم بود.
 

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري جذب سرمايه‌گذاري را از ديگر اقدامات استان در طول يکسال اخير دانست و گفت: توسعه شرکت‌هاي وابسته به بنياد مستضعفان، برنامه‌ريزي براي حضور اتکا در استان و انعقاد تفاهم‌نامه براي اجرايي شدن فروشگاه‌هاي بزرگ اتکا در شهرکرد و برنامه‌ريزي براي حضور استان قدس رضوي در استان و پيشنهاد پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري از جمله اين اقدامات بوده است.
 

منزوي به برنامه‌هاي در دست اقدام استان در حوزه اقتصادي نيز اشاره کرد و گفت: ايجاد شهرک تخصصي نيروگاه خورشيدي، ايجاد ناحيه صنعتي فرش، ايجاد بارانداز گياهان دارويي در بروجن، تدوين اطلس سرمايه‌گذاري در شهرستان‌ها، پيگيري براي دريافت مجوز مرکز تحقيقات شيلات در استان و پيگيري براي راه‌اندازي سامانه الکترونيکي سرمايه‌گذارياب از جمله اين فعاليت‌ها به شمار مي‌رود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07