پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تخصيص 11 ميليارد ريال براي توسعه گردشگري گرداب بن

کد خبر: 179900 تاریخ انتشار: 1401/09/23
نمایش: 573
اخبار
فرماندار شهرستان بن گفت: مبلغ 11 ميليارد ريال جهت توسعه و زيرساخت مجتمع تفريحي و رفاهي گرداب بن تخصيص داده شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرکرد امروز جلسه بررسي مسائل و ارائه راهکار به ‌منظور رفع موانع توسعه گردشگري و حفظ ميراث شهرستان بن با حضور مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد. 
 

رضا علي‌بيگي منشأ نگراني‌ها و نااميدي‌هاي مردم را عملکرد مسئولان، توطئه و دروغ‌پردازي‌هاي دشمن دانست و گفت: اميد به آينده از الزامات جامعه است و فراهم‌کردن شرايط تحقق آن از وظايف ما مسئولان است.
 

فرماندار شهرستان بن افزود: با ادامه روند کار و تکميل پروژه‌هاي شهرک گردشگري شيدا از هدر رفت هزينه‌هاي بيت‌المال که مبالغ زيادي نيز براي آن هزينه شده است جلوگيري مي‌شود.
 

وي با يادآور شدن اينکه بروکراسي اداري عاملي براي عقب افتادن و يأس در عملکرد سرمايه‌گذاران است، خاطرنشان کرد: نگاه ما بايد حل مشکل و راهگشايي از گره مردم و سرمايه‌گذاران باشد.
 

علي‌بيگي اعلام کرد: مبلغ 11 ميليارد ريال جهت توسعه و زيرساخت مجتمع تفريحي و رفاهي گرداب بن تخصيص داده شد.
 

وي به فرهنگ بومي و غني شهرستان اشاره داشت و گفت: موزه مردم‌شناسي در ورودي مجتمع تفريحي گرداب بن جانمايي شده است که پس از طي مراحل قانوني و اخذ مجوزات کلنگ‌زني مي‌شود.
 

وي با اعلام اينکه اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فعال مي‌شود، تأکيد کرد: مدير بايد خلاق باشد و با ارايه راهکار موانع و مشکلات موجود را در سريع‌ترين زمان و با کمترين هزينه برطرف کند.
 

علي‌بيگي بيان داشت: شهرک توريستي و گردشگري شيدا از پروژه‌ها و طرح‌هايي است که از سال ۸۶ کلنگ‌زني و نيمه‌ تمام رها شده است.
 

وي در ادامه به طبيعت و پتانسيل‌هاي بالقوه شهرستان اشاره کرد و افزود: بايد طرح مطالعاتي براي مناطق گردشگري چهل دختران شهر وردنجان و روستاي بارده به ويژه قلعه و بافت و نماي قديمي سنگي روستا تهيه شود.
 

فرماندار بن  با تاکيد بر ساماندهي پيست‌هاي بارده با استفاده از ظرفيت سرمايه‌گذاران خصوصي و تعاوني‌هاي دهياران يادآور شد: صنايع دستي خوشه خاتم روستاي شيخ شبان از آثار و صنايع مهم اشتغال مردم است که زميني به مساحت 2 هزار متر جهت احداث نمايشگاه و بازارچه فروش محصولات در نظر گرفته شده است.
 

وي خاطرنشان کرد: بازديدي از حمام قديمي شهر بعمل آمد که با ارائه طرح اقتصادي به بخش خصوصي تحويل داده مي‌شود و موزه به صورت موقت در حمام قديمي ورآفتاب يا حمام نسيم برپا مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07