پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بررسي راه‌هاي همکاري دوجانبه با هيات تجاري تاجيکستان در شهرکرد

کد خبر: 179928 تاریخ انتشار: 1401/09/27 18:30:09
نمایش: 726
اخبار
سرپرست معاونت امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: آشنايي با بخشي از فعاليت صنعتگران و کارآفرينان شاخص استان موجب آشنايي هيات تجاري گرجستان با فعاليت اين افراد خواهد شد، البته لازم است براي استفاده از ظرفيت‌هاي دو طرفه سفري به تاجيکستان داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، امروز مذاکرات دوجانبه با هيات تجاري از کشور تاجيکستان با حضور رئيس اتاق بازرگاني و صنايع استان سغد کشور تاجيکستان و تعدادي از مديران اقتصادي دستگاه‌هاي دولتي، واحدهاي توليدي و کارآفرينان در حوزه موادغذايي، مصالح ساختماني و فني و مهندسي در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي شهرکرد برگزار شد.
 

محمدکاظم منزوي_ سرپرست معاونت امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري ۲۷ آذرماه در مذاکرات دوجانبه با هيات تجاري از کشور تاجيکستان اظهار کرد: اميد است امروز با ورود اين هيات تجاري ارتباطات بسيار خوبي ميان دو کشور شکل بگيرد.
 

وي افزود: آشنايي با بخشي از فعاليت صنعتگران و کارآفرينان شاخص چهارمحال و بختياري موجب آشنايي هيات تجاري با فعاليت اين افراد خواهد شد، البته لازم است براي استفاده از ظرفيت‌هاي دو طرفه سفري به تاجيکستان داشته باشيم تا از سرمايه‌گذاري‌ها و ظرفيت‌هاي تجاري و بازرگاني که در دو کشور وجود دارد به نحو احسن استفاده شود.
 

در ادامه محمدجان اف_ رئيس اتاق بازرگاني و صنايع استان سغد تاجيکستان بيان کرد: جمهوري تاجيکستان با جمهوري اسلامي ايران دو کشور دوست، هم‌زبان و هم فرهنگ بوده و ارزش‌هاي مشترک معنوي و فرهنگي با يکديگر دارند.

 

وي گفت: اين مشترکات مي‌تواند زمينه موثري براي همکاري‌هاي سودمند باشد، بنابراين لازم است مباحث اقتصادي و تجاري از جمله صنعت، معدن، فرهنگ، علم، گردشگري و ... براي هر دو کشور مورد توجه قرار گيرد و رفت و آمد ميان دو کشور بيش از پيش افزايش يابد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07