پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

دستگاه‌هاي اجرايي موانع احداث مسکن را برطرف کنند

کد خبر: 180111 تاریخ انتشار: 1401/10/18 17:12:49
نمایش: 684
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه دستگاه‌هاي اجرايي موانع احداث مسکن را برطرف کنند، گفت: بايد شاهد حرکت جهشي در ساخت مسکن در استان باشيم، بانک‌ها در پرداخت تسهيلات مسکن نهايت همکاري را داشته باشند.
غلامعلي حيدري ۱۸ دي‌ماه در شوراي تامين مسکن چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه تامين مسکن از اولويت‌هاي دولت سيزدهم است، اظهار کرد: در جلسه استانداران با هيات دولت به مسئله ساخت مسکن توجه ويژه‌اي صورت گرفت و دستوراتي توسط رئيس‌جمهور براي حل موانع صادر شد، در استان نيز بايد موانع برطرف شود تا شاهد جهش در توليد مسکن باشيم.


استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملي مسکن در استان کافي نيست، گفت: مسکن‌هاي ساخته شده توسط ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره) در استان۷۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد، در حاليکه مسکن‌هاي ساخته شده توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي ۳۵ درصد و راه و شهرسازي ۳۸ درصد پيشرفت دارد که بايد اين فاصله آسيب‌شناسي شود.


وي با بيان اينکه قوانين اجراي طرح‌هاي هادي و ساخت مسکن در شهرهاي زير ۵۰ هزار نفر در حيطه اختيارات استان است، عنوان کرد: بايد به سرعت موانع طرح نهضت ملي مسکن در چهارمحال و بختياري برطرف شود و کار سرعت داده شود، طرح خودمالکيتي در احداث مسکن در طرح نهضت ملي مسکن مورد توجه ويژه قرار بگيرد.


حيدري يادآور شد: رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور براي تامين مالي، تسهيلات ساخت مسکن در چهارمحال و بختياري وعده دادند، اين وعده بايد پيگيري شود، طرح‌هاي نوسازي و احداث مسکن روستايي بايد جذاب باشد، توسعه روستاها در دستور کار قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه زمين براي متقاضيان مسکن در شهرهاي کوچک و روستاها تامين و براي ساخت در اختيار آن‌ها قرار داده شود، خاطرنشان کرد: مشارکت مردمي در ساخت مسکن بسيار حائز اهميت است، مي‌توان سفت‌کاري مسکن را انجام داد و براي مرحله نازک‌کاري به متقاضي واگذار کرد، اين کار باعث سرعت در ساخت مسکن مي‌شود.


وي در ادامه با اشاره به اينکه در نوسازي مسکن‌هاي بافت فرسوده، انبوه‌سازي مورد توجه قرار بگيرد، بيان کرد: شهرداران در صدور پروانه ساخت همکاري لازم را داشته باشند، مراحل صدور پروانه کوتاه شود، همچنين نرخ ماليات ساخت نيز کاهش پيدا کند.


حيدري با بيان اينکه پيمانکاراني که در ساخت مسکن تعلل دارند، به سرعت تعويض شوند، اظهار کرد: انعقاد قرارداد در بانک‌ها براي پرداخت تسهيلات سرعت داده شود، دستگاه‌هاي خدماتي بايد ارائه خدمات را تسريع و موانع را برطرف کنند.


استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: تامين مسکن باعث ايجاد رضايت‌مندي در کشور مي‌شود، بايد موانع دست و پاگير برطرف شود، دستگاه‌هاي اجرايي نيز از اراضي مازاد خود براي ساخت مسکن براي کارکنان مجموعه خود استفاده کنند، همچنين ساخت خوابگاه‌هاي متاهلي در اولويت قرار بگيرد.


وي با تاکيد بر اينکه دستگاه‌هاي اجرايي موانع احداث مسکن را برطرف کنند، گفت: بايد شاهد حرکت جهشي در ساخت مسکن در استان باشيم، بانک‌ها در پرداخت تسهيلات مسکن نهايت همکاري را داشته باشند.

حيدري يادآور شد: تامين زيرساخت در طرح نهضت ملي مسکن در چهارمحال و بختياري حائز اهميت است، تا جلسه آينده شوراي تامين مسکن استان بايد شاهد تحول باشيم.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص تسهيلات براي جبران خسارات سيل در بانک‌هاي ملي، صادرات و ملت در استان، عنوان کرد: تسهيلات به استان ابلاغ شده است، سريعا پرونده براي معرفي متقاضيان براي دريافت تسهيلات تشکيل و به بانک‌ها ارسال شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07