پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار خبر داد

افتتاح پروژه‌هاي قابل توجه در چهارمحال و بختياري همزمان با دهه فجر

کد خبر: 180123 تاریخ انتشار: 1401/10/21 16:31:06
نمایش: 648
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه پروژه‌هاي قابل توجهي در دهه‌فجر در چهارمحال و بختياري افتتاح و به‌بهره‌برداري خواهد رسيد، گفت: طبق آمار فعلي دو برابر مبلغ هفته دولت در دهه فجر شاهد افتتاح پروژه‌ها خواهيم بود، اين پروژه‌ها باعث اميدآفريني در استان خواهد شد، جهاد تبيين مديران دستگاه‌هاي اجرايي خدمات‌دهي مطلوب به مردم و اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام است.

غلامعلي حيدري ۲۱ دي‌ماه در شوراي اداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه حضور شهدا در اين استان موجب ايجاد وحدت و همدلي بين مردم و مسئولان شد، اظهار کرد: هر زمان دشمنان تلاش مي‌کنند که وحدت در کشور را دچار خدشه کند، شهدا با حضورشان موجب ايجاد معنويت و وحدت در کشوsر مي‌شوند، شهادت شهيد مدافع امنيت محمد گودرزي نشان مي‌دهد راه شهادت بسته نشده است.


استاندار چهارمحال و بختياري افزود: مردم با حضور خود در مراسم تشييع پيکر شهداي گمنام سنگ تمام گذاشتند، در حاليکه دشمن در تلاش است مردم را از آرمان‌هاي نظام اسلامي دور کنند، بايد پيام شهدا را درک کنيم، پيام شهدا اين است که به وظيفه خود به‌خوبي عمل کنيم تا وحدت در کشور دچار خدشه نشود.


وي با تاکيد بر اينکه بايد از وقوع فساد در ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها جلوگيري کنيم، يادآور شد: اين مسئله يکي از پيام‌هاي شهدا است، شهدا از جان خود براي حفظ آب و خاک کشور گذشتند و بايد امانت‌دار خون شهدا با پاکدستي و پاسخگويي به مردم باشيم.


حيدري با اشاره به بارش رحمت الهي در چهارمحال و بختياري بعد از خشکسالي‌هاي پي در پي، گفت: به‌علت برودت هوا و همچنين براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي تعطيلي ادارات، مدارس و مراکز آموزشي در دستور کار قرار گرفت، سرانه مصرف انرژي در ايران با کشور چين برابر است و بايد نحوه صحيح مصرف فرهنگ‌سازي شود، در تابستان مصرف برق مديريت شد و اکنون بايد مصرف گاز نيز مديريت شود.
 


ديدار خصوصي استاندار چهارمحال و بختياري با رئيس‌جمهور


استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با بيان اينکه در ديدار استانداران با رئيس‌جمهور مسائل و مشکلات استان مطرح شد، توضيح داد: مقرر شد اين جلسات به‌صورت مستمر برگزار شود، همچنين در يک جلسه اختصاصي با رئيس‌جمهور، مشکلات برجسته استان در اين ديدار مطرح و دستورات ويژه براي حل مشکلات صادر شد.



وي افزود: يکي از موضوعات مهم در چهارمحال و بختياري تحقق مصوبات سفر رياست جمهوري در اين استان است، براي تحقق اين مصوبات نيز رئيس‌جمهور دستورات ويژه‌اي را صادر کردند و مديران با يک کار جمعي مصوبات سفر را پيگيري کنند، اتفاقات خوبي را در يکسال آينده در استان شاهد خواهيم بود.


حيدري با بيان اينکه مسائل و مشکلات چهارمحال و بختياري در حوزه‌هاي مختلف از نظر اعتبارات ۱۴۰۱، مصوبات سفر رياست جمهوري و .... به‌صورت دقيق در جلسات کارشناسي و تخصصي بررسي مي‌شود، توضيح داد: براي حل مشکلات زمان‌بندي تعيين شده است، همچنين انعقاد تفاهم‌نامه دستگاه‌ها با سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري مورد تاکيد قرار گرفته است تا جذب اعتبارات تسريع شود.


استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در فصل زمستان بايد کارهاي ستادي مانند تبادل موافقت‌نامه، برگزاري مناقصه و جذب پيمانکار، تزريق اعتبار به پروژه‌هاي نيمه‌تمام انجام شود، خاطرنشان کرد: مديران از وزير مربوطه، تعهدات وزارتخانه در سفر رياست جمهوري را پيگيري کنند، هيچ مانعي در خصوص جذب اعتبارات استاني و سفر رياست جمهوري نبايد وجود داشته باشد، براي جذب اعتبارات سفر نيازمند ظرفيت‌سازي هستيم، اگر اين اعتبار جذب نشود، برمي‌گردد، برگشت اعتبار را نمي‌پذيريم.


وي ادامه داد: فروش املاک مازاد دستگاه‌هاي اجرايي در دستور کار مديران چهارمحال و بختياري قرار بگيرد، برخي تعهدات وزارتخانه‌ها براي تامين منابع مالي مصوبات سفر رياست جمهوري منوط به فروش املاک مازاد شده است.


افتتاح پروژه‌هاي قابل توجه در دهه فجر در چهارمحال و بختياري

حيدري با اشاره به اينکه پروژه‌هاي قابل توجهي در دهه‌فجر در چهارمحال و بختياري افتتاح و به‌بهره‌برداري خواهد رسيد، بيان کرد: طبق آمار فعلي دو برابر مبلغ هفته دولت در دهه فجر شاهد افتتاح پروژه‌ها خواهيم بود، اين پروژه‌ها باعث اميدآفريني در استان خواهد شد، جهاد تبيين مديران دستگاه‌هاي اجرايي خدمات‌دهي مطلوب به مردم و اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام است.


استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه دشمن با پروپاگانداي رسانه‌اي به‌دنبال ايجاد ياس و نااميدي در بين مردم کشور است، يادآور شد: روابط‌عمومي‌هاي دستگاه اجرايي بايد تقويت شود، اقدامات در حوزه کاري دستگاه اطلاع‌رساني شود.


وي از جذب مرحله اول اعتبارات بحران در چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: جزو استان‌هايي بوديم که به سرعت اعتبارات بحران در مرحله اول را جذب کرديم، در سيل اخير و بارش برف دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي عملکرد خوبي داشتند، هر چند محدوديت در تجهيزات داريم و بايد با کار جهادي خدمات را بهبود ببخشيم.


حيدري تصريح کرد: در ايجاد اشتغال پايدار در چهارمحال و بختياري گام‌هايي برداشته شده است که بايد اين گام‌ها محکم‌تر شود، در حوزه اشتغال بايد شاهد افزايش بهره‌وري با ايجاد اشتغال دانش‌بنيان باشيم، براي مثال مساحت گلخانه‌ها از سال گذشته ۲۸ هکتار افزايش داشت و ۳۰۰ هکتار نيز در دست اقدام است، اين اقدامات اشتغال پايدار ايجاد مي‌کند.


استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه کارگاه‌ها و کارخانجات راکد در اين استان با رفع موانع در ستاد تسهيل و حمايت مالي از آن‌ها بايد به چرخه توليد بازگردند، توضيح داد: اين مسئله به ايجاد اشتغال پايدار کمک مي‌کند، ۶۵ واحد توليدي راکد در استان به چرخه توليد برگشته است.


وي سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي را حائز اهميت عنوان کرد و يادآور شد: اين مسئله به ايجاد اشتغال جهشي کمک مي‌کند، جلسات بخش خصوصي و دولتي به‌طور مستمر برگزار شود، جذب تسهيلات بانکي نيز به ايجاد اشتغال پايدار کمک مي‌کند، بانک‌ها بايد همکاري خود را افزايش دهند.


حيدري افزود: امنيت غذايي يکي از مسائل حائز اهميت است که مي‌توان با تغيير الگوي کشت علاوه بر تامين نياز کشور به محصولات استراتژيک در راستاي ايجاد اشتغال پايدار نيز گام برداشت، آموزش و فرهنگ‌سازي در اين حوزه موثر است، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي بايد موانع دست و پاگير براي ايجاد اشتغال را برطرف کنند، ايجاد اشتغال يک جهاد است.


استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ساخت مسکن در طرح نهضت ملي مسکن مورد تاکيد رئيس‌جمهور است، اضافه کرد: ساخت مسکن بايد جاذبه داشته باشد، ۶۰ درصد زمين مورد نياز براي احداث مسکن در اين طرح در استان تامين شده است، مصوبات خوبي در شوراي تامين مسکن داشتيم، دستگاه‌ها براي ساخت مسکن براي کارکنان خود تنگ‌نظري نداشته باشد، انبوه‌سازي مسکن ۱۰۰ شغل را فعال مي‌کند.


وي با تاکيد بر اينکه مديران دستگاه‌هاي اجرايي در ميز خدمت در نمازجمعه حضور پيدا کنند، بيان کرد: پاسخگويي براي رفع تکليف نباشد، بلکه براي حل مشکل مردم وقت بگذاريم، بازخورد ميز خدمت در استان بسيار خوب بود.


حيدري يادآور شد: بعد از سفرهاي شهرستاني به بخش‌هاي مختلف چهارمحال و بختياري سفر خواهيم کرد، با شوراهاي شهر و روستا جلسات برگزار و اقدامات اطلاع‌رساني شود، تمام لايه‌هاي خدمت گذاري در استان فعال شوند، از ظرفيت دهياران و شوراهاي اسلامي براي حل مشکلات اجتماعي استفاده شود.


تخلف خط قرمز بنده است

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه خط قرمز بنده تخلف در دستگاه‌هاي اجرايي است، اظهار کرد: تخلف در دستگاه‌هاي اجرايي جفا به خون شهدا است، مدير در کاهش و پيشگيري از تخلف در مجموعه خود موثر است، تغيير دکوراسيون و ريخت و پاش در شان مدير انقلابي نيست.


وي در خصوص افتتاح فرمانداري فلارد، خاطرنشان کرد: به زودي فرمانداري اين شهرستان جديدالاتاسيس افتتاح مي‌شود و دستگاه‌هاي اجرايي براي استقرار ادارات در اين شهرستان همکاري لازم را داشته باشد و اعتبارات سال آينده اين شهرستان از خانميرزا مجزا شود.


حيدري تصريح کرد: موانع حل مشکلات شهرک منظريه و الهيه بايد تا هفته آينده تعيين تکليف شود، تعلل مديران در اين حوزه گزارش شود، به سرعت تبادل تفاهم‌نامه براي تامين اعتبار در دستور کار قرار بگيرد.


استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ارزيابي مديران در اين استان، گفت: آسيب‌هاي ارزيابي مديران دستگاه‌هاي اجرايي در سال ۱۴۰۰ بررسي شود، برخي مديران در اين ارزيابي شرکت نداشتند و امسال بايد مشارکت داشته باشند، در سال ۱۴۰۱، براي خودارزيابي مديران در سامانه مربوط ثبت‌نام کنند.


شايسته‌سالاري در انتصابات در دستور کار قرار دارد

وي با بيان اينکه در ستاد انتصابات شايسته‌سالاري توسط مديران در دستور کار قرار دارد، توضيح داد: معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري هر هفته گزارشاتي در خصوص عملکرد مديران در انتصابات زيرمجموعه خود ارائه مي‌دهند، مديري که توان انجام کار و حل مشکل مردم ندارد بايد کنار گذاشته شود و راه براي خدمت مديران توانمند جهادي و انقلابي باز شود، سلامت اداري مورد توجه جدي قرار بگيرد.


حيدري اضافه کرد: آموزش کارکنان جديدالورود به دستگاه‌هاي اجرايي مورد توجه جدي قرار بگيرد، کيفي سازي نيروها در دستور کار باشد، مجوز جذب نيرو توانمند در دستگاه‌ها مورد توجه مديران قرار بگيرد.


استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: روابط‌عمومي‌هاي دستگاه اجرايي بايد به ابهامات و سوالات مطرح شده در رسانه‌ها و فضاي مجازي پاسخ بدهند، در دهه فجر شاهد برنامه‌هاي متنوع باشيم، خدمات دولت در اين ايام اطلاع‌رساني شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07