پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تخصيص اعتبارات قابل توجه به مراکز فرهنگي و ديني استان در سفر رياست جمهوري

کد خبر: 180150 تاریخ انتشار: 1401/10/25 09:24:27
نمایش: 592
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بيش‌ترين اعتبار در سفرهاي رياست جمهوري به استان‌ها به حوزه‌هاي علميه به اين استان اختصاص يافت، 250 ميليارد تومان اعتبار در اين سفر به مراکز فرهنگي و ديني اختصاص پيدا کرده است که اعتبار قابل توجهي محسوب مي‌شود.
غلامعلي حيدري شامگاه 24 دي‌ماه در ديدار با مديران حوزه علميه چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه حوزه‌هاي علميه نقش مهي در پيشبرد برنامه‌هاي فرهنگي دارند، اظهار کرد: در تاريخ کشور شاهد بوديم که روحانيون در نهضت‌هاي مختلف مانند نهضت مشروطيت، نهضت تنباکو، ملي شدن صنعت نفت و پيروزي انقلاب اسلامي نقش بسزايي داشتند و پرچم‌دار بودند و نشان از اهميت جايگاه اين قشر دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه به فرموده مقام معظم رهبري جهادتبيين را يک ضرورت عنوان کردند، گفت: در جهاد تبيين نقش روحانيت برجسته است، دشمن به اشکال مختلف و با استفاده از ابزار رسانه‌اي به‌دنبال ضربه زدن به نظام جمهوري است، بنابراين بايد تلاش کنيم تا با جهادتببين شکاف نسلي را در کشور ترميم شود.

وي افزود: دشمن با ايجاد شکاف از طريق اختلافات مذهبي و قوميتي به‌دنبال رسيدن به اهداف خود است، بنابراين بايد مراقب اين توطئه‌ها باشيم و روحانيت نيز در اين حوزه نيز موثر هستند.

حيدري با بيان اينکه مساجد در حفظ وحدت ملي و انسجام نقش موثري دارند، توضيح داد: خط مقدم جهادتببين مساجد هستند و روحانيون در اين مراکز ديني مي‌توانند با انجام کار فرهنگي، علمي و ... مساجد را محور فعاليت در زمينه‌هاي مختلف قرار دهند، دشمن مي‌تواند از عدم فعاليت برخي مساجد سوءاستفاده کند.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: بيش‌ترين اعتبار در سفرهاي رياست جمهوري براي حوزه‌هاي علميه به اين استان اختصاص يافت، 250 ميليارد تومان اعتبار  در اين سفر به مراکز فرهنگي و ديني اختصاص پيدا کرده است که اعتبار قابل توجهي محسوب مي‌شود، همچنين اعتبارات حوزه‌هاي علميه در سال 1401 و سفر رياست جمهوري 50 ميليارد تومان است.

وي در پايان گفت: به سازمان برنامه و بودجه دستور پيگيري براي تسريع در پرداخت اعتبارات مصوب سفر داده شده است.







       
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06