پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

آخرين وضعيت استان در پي بارش برف از زبان فرمانداران

کد خبر: 180178 تاریخ انتشار: 1401/10/27 18:25:56
نمایش: 2086
اخبار
فرمانداران چهارمحال و بختياري آخرين وضعيت شهرستان خود را از نظر فعاليت سامانه بارشي، ميزان بارش برف، فعاليت گروه‌هاي امدادي، راهداران و شهرداري‌ها به شرح ذيل اعلام کردند.
به گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري يک سامانه بارشي از صبح امروز وارد استان شد و در حال حاضر در اکثر نقاط استان شاهد رحمت الهي هستيم.

فرمانداران چهارمحال و بختياري آخرين وضعيت شهرستان خود را از نظر فعاليت سامانه بارشي، ميزان بارش برف، فعاليت گروه‌هاي امدادي، راهداران و شهرداري‌ها به شرح ذيل اعلام کردند.

بارش 17 سانتي‌متري برف در شهرستان بن/ تمامي دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي در آماده‌باش کامل هستند

رضا علي‌بيگي- فرماندار شهرستان بن در خصوص آخرين وضعيت بارش در اين شهرستان، اظهار کرد: تمامي دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي در اين شهرستان براي بازگشايي محورها و کمک به هموطنان در آماده‌باش کامل هستند.

 وي گفت: شهرستان بن بيش از ۳۰۰ کيلومتر جاده ارتباطي دارد که مسير شهرکرد- بن به داران از مهم‌ترين آن‌ها است.

علي بيگي با بيان اينکه شهرستان بن داراي آب و هواي سردسير است، عنوان کرد: ميزان بارش برف در سطح شهرستان تا ساعت ۱۶ امروز ۲۶ دي ماه ۱۷ سانتيمتر اعلام شده است.

فرماندار بن خاطرنشان کرد: از زمان آغاز بارندگي 10 دستگاه برف‌روب در سطح شهرستان مشغول به فعاليت شده‌اند که باتوجه به ميزان برف و کولاک تردد در جاده‌ها به کندي صورت مي‌گيرد، از مردم خواستاريم از ترددهاي غيرضروري پرهيز کنند.

وي تأکيد کرد: به‌همراه داشتن وسايل ايمني، به‌ويژه زنجير چرخ از الزامات تردد بوده که پليس راهنمايي و رانندگي برخورد جدي با متخلفان خواهد داشت.

علي بيگي بيان کرد: ادارات خدمات‌رسان به‌ويژه راهداري، شهرداران و دهياران نياز به دستگاه‌ها و تجهيزات پيشرفته و با امکانات به‌روز هستند.

اولويت بازگشايي محورها در شهرستان شهرکرد با محورهاي اصلي است

عبدالعلي ارژنگ- فرماندار شهرستان شهرکرد در خصوص وضعيت شهرستان شهرکرد در پي بارش برف، اظهار کرد: در حال حاضر بارش‌ها در شهرستان شهرکرد ادامه دارد و بازگشايي محورها با اولويت معابر شهري و محورهاي مواصلاتي در حال انجام است.

وي بيان کرد: باتوجه به شدت برف، محورهاي فرعي شهرستان شهرکرد در اولويت دوم بازگشايي هستند و باتوجه به اعلام آماده‌باش قبل از بارندگي، تمامي دستگاه‌هاي امدادي و خدمات‌رسان شهرستان آمادگي لازم براي ارائه خدمات را دارند.

ارژنگ در پايان گفت: تو صيه مي‌شود رانندگان به‌منظور  تردد بهتر و ايمن از زنجير چرخ و تجهيزات گرمايشي استفاده و همچنين از سفرهاي غير ضروري خودداري کنند.

تردد در محورهاي مواصلاتي شهرستان لردگان به کندي انجام مي‌شود

رضا بابامير- فرماندار شهرستان لردگان با بيان اينکه بارش برف در اين شهرستان از پيش از ظهر امروز آغاز شده است، اظهار کرد: بارش هم‌چنان در اين شهرستان ادامه دارد و اين بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است.

وي خاطرنشان کرد: محورهاي اصلي شهرستان لردگان باز هستند، اما تردد به کندي صورت مي‌‌گيرد و محور گله‌وار به چهارطاق از ساعاتي قبل مسدود شده و تلاش براي بازگشايي اين جاده کوهستاني هم‌چنان ادامه دارد.

آمادهباش ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان بروجن

فتاح کرمي- فرماندار بروجن در خصوص آخرين وضعيت شهرستان بروجن، اظهار کرد: در پي بارش برف اعضاي ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران اين شهرستان به‌منظور مقابله با حوادث احتمالي در حالت آماده‌باش کامل هستند و از تمام ظرفيت دستگاه‌هاي اجرايي استفاده و اقدامات و برنامه‌ريزي هاي لازم در اين خصوص صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينکه در شهرستان بروجن ۲۷۵ کيلومتر طول مسير رودخانه، ۶۶۹ کيلومتر مسيل و  ۳۰نقطه حادثه‌خيز وجود دارد، افزود: به‌منظور مقابله با حوادث احتمالي از مسيل‌ها، آبراه‌ها، بندهاي خاکي و ساير نقاط مستعد حادثه بازديد ميداني به‌عمل آمده است.

کرمي همچنين از آماده‌باش پنج اکيپ راهداري با ۱۹ ماشين، ۱۰ پايگاه اورژانس، دو پايگاه پليس‌راه و چهار اکيپ و ۳ پايگاه هلال احمر در شهرستان خبر داد و بيان کرد: تمام محورهاي مواصلاتي اين شهرستان باز هستند و تردد به‌دليل برودت هوا و لغزندگي جاده‌ها به کندي صورت مي‌گيرد و شهروندان از ترددهاي غير ضروري در جاده‌ها خودداري کنند.

رئيس ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان بروجن در پايان گفت: ميزان بارش سامانه اخير در شهر بروجن ۷/۳۰ ميليمتر تا ساعت ۱۶:۳۰ است.

شن و نمک‌پاشي در محورهاي مواصلاتي شهرستان سامان در حال انجام است

محمدتقي گنجعلي- فرماندار سامان در خصوص آخرين وضعيت فعاليت سامانه بارشي در شهرستان سامان، اظهار کرد: بارش برف از ساعت ۱۱ صبح در شهرستان سامان آغاز شده و ارتفاع برف در اين شهرستان به حدود پنج سانتي متر رسيد.

وي بيان کرد: 172 کيلومتر محور مواصلاتي در شهرستان سامان وجود دارد که از دقايق اوليه بارش‌ها برف‌روبي، عمليات شن و نمک پاشي آغاز شده و بدون وقفه تا پايان بارندگي ادامه خواهد داشت.

گنجعلي در پايان عنوان کرد: تمامي دستگاه‌هاي عضو ستاد بحران در شهرستان سامان اعم راهداري، شهرداري، هلال احمر و اورژانس و ... آماده باش کامل هستند.
برف‌روبي در جاده آلوني به لردگان درحال انجام است.

در محور ترانزيتي اصفهان به خوزستان شاهد ترافيک نيمه سنگين هستيم


يدالله خالدي- فرماندار شهرستان خانميرزا در خصوص آخرين وضعيت اين شهرستان در پي فعاليت سامانه بارشي، اظهار کرد: بارش برف از ظهر امروز در سطح شهرستان خانميرزا شروع و ادامه دارد و تاکنون حدود ۱۵ سانتي متر برف بر زمين نشسته است.

وي با بيان اينکه در محور ترانزيتي اصفهان به خوزستان شاهد ترافيک نيمه سنگين هستيم، توضيح داد: يک‌دستگاه تريلر در مسير نرسيده به تونل خانميرزا منحرف و موجب اختلال در رفت و آمد شد و از آغاز بارش ها تا اين لحظه حادثه رانندگي نداشته‌ايم.

خالدي خاطرنشان کرد: ماشين‌آلات راهداري در محورهاي مواصلاتي خانميرزا فعال هستند و از شهرداري آلوني نيز يکدستگاه گريدر براي برف روبي جاده آلوني به گوشکي کمک گرفته‌ايم، برف روبي در جاده آلوني به لردگان درحال انجام است و در تلاشيم تا محوري مسدود نشود.

سرپرست فرمانداري خانميرزا تصريح کرد: تمامي دستگاه‌هاي عضو ستاد بحران شهرستان از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداري و ... آماده‌باش کامل هستند و از روزهاي گذشته هم جلسات هماهنگي برگزار شده و هم در بازديدهاي سرزده از اين مجموعه‌ها، آمادگي اين دستگاه‌ها مورد ارزيابي قرار گرفت.
انتهاي پيام
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07