پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

شوراهاي اسلامي شهر و روستا، نماد مردم‌سالاري هستند

کد خبر: 180180 تاریخ انتشار: 1401/10/27
نمایش: 664
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: شوراهاي اسلامي شهر و روستا نماد مردم‌سالاري هستند و بايد از اين ظرفيت به خوبي استفاده کرد، نظام جمهوري اسلامي ايران بر پايه مشارکت مردم صورت گرفته است و بايد تلاش کنيم تا کارها مردمي شود.
غلامعلي حيدري ۲۷ دي‌ماه در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه شوراهاي اسلامي شهر و روستا نماد اراده مردم براي نقش‌آفريني در روند توسعه کشور و استان هستند، اظهار کرد: شوراها حلقه اتصال مردم بين مردم و مسئولان محسوب مي‌شوند و براي پيگيري مشکلات مردم تاثير بسزايي دارند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: شوراهاي اسلامي شهر و روستا نماد مردم‌سالاري هستند و بايد از اين ظرفيت به خوبي استفاده کرد، نظام جمهوري اسلامي ايران بر پايه مشارکت مردم صورت گرفته است و بايد تلاش کنيم تا کارها مردمي شود، حضور خيرين در ساخت مدرسه‌، مسجد، مراکز درماني و .... نمونه‌اي از مردمي شدن کارها است.

وي با تاکيد بر اينکه يکي از راهکارهاي توسعه چهارمحال و بختياري جذب سرمايه‌گذار بخش خصوصي در بخش‌هاي مختلف است، عنوان کرد: شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها در جذب و تشويق سرمايه‌گذار موثر هستند.

حيدري در ادامه با اشاره به اينکه استانداران به‌عنوان نماينده دولت در استان‌ها مشکلات را در جلسات کارشناسي به سمع و نظر رئيس‌جمهور و وزرا مي‌رسانند، گفت: مصوبات ديدار اخير استانداران با رئيس‌جمهور و وزرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: دور دوم سفرهاي رياست جمهوري به استان‌ها آغاز شده است، اعتبارات سفر رياست جمهوري به استان قابل توجه بود و تا جذب کامل اعتبارات سفر دو سال زمان مي‌برد.

وي با تاکيد بر اينکه ايجاد تفرقه باعث مي‌شود که مردم آسيب ببينند، گفت: شوراهاي اسلامي شهر و روستا نقش موثري در ايجاد وحدت و همدلي در بين مردم و مسئولان دارند، مطالبه از مسئول بايد به شيوه خاص انجام شود.

حيدري با بيان اينکه بايد تمام لايه‌هاي مديريتي و اجرايي در استان و شهرستان براي حل مشکلات مردم فعال شوند، خاطرنشان کرد: تقسيم کار جزو شيوه مديريتي بنده است، به معاونان تفويض اختيار شده است و اين به‌معناي بي‌تفاوتي به امور نيست، بلکه بنده مشکلات را از سطح کلان پيگيري مي‌کنم.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: اعضاي شوراي اسلامي استان مشکلات شهرستان‌ها را از مديران دستگاه‌هاي اجرايي مطالبه کنند، ادارات بايد به رسانه و شوراها پاسخگو باشند، همچنين رسانه‌ها بايد از مديران مطالبه کنند.

وي با اشاره به اينکه براي تکميل تمامي پروژه‌هاي نيمه‌تمام در حوزه راه و راه‌آهن اعتبار در نظر گرفته شده است، تاکيد کرد: همچنين براي شبکه فاضلاب ۱۱ شهر در چهارمحال و بختياري اعتبار مصوب شده است.

حيدري اضافه کرد: جلسات با اعضاي شوراي اسلامي استان به‌صورت فصلي با حضور بنده و معاون عمراني برگزار خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه شايسته‌سالاري در انتصابات مدنظر است، يادآور شد: تلاش شده از ظرفيت نيروهاي توانمند در تمامي شهرستان‌ها براي جايگاه‌هاي مديريتي استفاده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07