پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

براي جذب حداکثري اعتبارات ظرفيت‌سازي شود

کد خبر: 180197 تاریخ انتشار: 1401/11/01 19:34:32
نمایش: 549
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه براي جذب اعتبارات ۱۴۰۱ و سفر رياست جمهوري بايد ظرفيت‌سازي شود، گفت: نبايد اجازه دهيم که اعتبار به علت عدم هماهنگي با وزارتخانه برگشت بخورد.
غلامعلي حيدري يکم بهمن‌ماه در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري با اشاره به اقدام نابخردانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ليست گروه‌هاي تروريستي، اظهار کرد: اين اقدام را محکوم مي‌کنيم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يک نهاد انقلابي است که نقش موثري در طول بيش از چهار دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در دفاع از کشور و ... داشته است.


استاندار چهارمحال و بختياري افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوران دفاع مقدس نقش موثري در مقابله با متجاوزين داشت، همچنين پايان دادن به حاکميت داعش و ساير تروريست‌ها از منطقه از اقدامات مهم اين نهاد بود و حاميان داعش به‌دنبال انتقام از اين نهاد هستند، دستگيري تفنگداران انگليسي از ديگر اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود و به‌همين دليل دنبال انتقال بودند، اما موفق نمي‌شوند، اين يک اقدام عمليات رواني است.


وي در ادامه با اشاره به جذب اعتبارات سفر رياست جمهوري، اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گفت: تحقق مصوبات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري از تاکيدات رئيس‌جمهور بود، وزارتخانه‌ها بايد به تعهدات خود در سفر عمل کنند و قطعا اعتبارات را پيگيري خواهيم کرد.


حيدري با بيان اينکه تخصيص ۵۰ درصد اعتبارات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري تا پايان سال از رياست جمهوري درخواست شد، يادآور شد: اين اعتبار از سازمان برنامه و بودجه و معاونان رئيس‌جمهور با جديت پيگيري شود.


استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره اعتبارات ۱۴۰۲، گفت: تا قبل از تصويب لايحه بودجه تلاش شود که بودجه استان در حوزه ملي و استاني افزايش کند، ادارات و فرمانداران پيشنهادات خود را در خصوص بودجه سال آينده به سازمان مديريت و برنامه ريزي ارائه دهند.


وي با تاکيد بر اينکه براي جذب اعتبارات ۱۴۰۱ و سفر رياست جمهوري بايد ظرفيت‌سازي شود، خاطرنشان کرد: نبايد اجازه دهيم که اعتبار به علت عدم هماهنگي با وزارتخانه برگشت بخورد که در سال گذشته موارد اندکي داشتيم.


حيدري افزود: ظرف يک‌هفته بايد تمام مبادله موافقت‌نامه توسط دستگاه‌هاي اجرايي تبادل شود، دستگاه‌هاي اجرايي اعتبار جذب نشده خود را رصد کنند، برگشت اعتبار به استان آسيب مي‌زند.


استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه براي پروژه‌هاي جديد ظرف ۱۰ روز آينده مناقصه براي جذب پيمانکار انجام شود، خاطرنشان کرد: اين کار به جذب اعتبارات سرعت مي‌بخشد، دستگاه‌هايي که براي پروژه خود نياز به ماده ۲۳ دارند، سريعا اخذ مجوز را دنبال کنند.


وي بيان کرد: سند توسعه کوهرنگ مصوبه هيات دولت است و دستگاه‌هاي اجرايي بايد تعهدات وزارتخانه خود را براي اجراي پروژه‌هاي عمراني مصوب پيگيري کنند.


حيدري با بيان اينکه ۳۰۰۰ ميليارد تومان درآمد مالياتي براي چهارمحال و بختياري در بودجه ۱۴۰۲ پيش‌بيني شده بود، خاطرنشان کرد: اما تلاش شد به ۲۰۰۰ ميليارد تومان کاهش پيدا کند، تلاش کنيم درآمد مالياتي مازاد ۱۴۰۲ که بالغ بر ۳۰۰ ميليارد تومان است به استان برگردد.


استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: تلاش شود ۸۰۰ ميليارد تومان اعتبار مصوب ماده ۵۶ به استان پرداخت شود تا بتوان در پروژه‌هاي نيمه‌تمام تزريق کرد.


وي با تاکيد بر اينکه بايد احياي بنگاه‌ها و کارگاه‌هاي اقتصادي راکد در دستور کار قرار بگيرد، يادآور شد: در سال‌جاري تعداد قابل توجهي کارخانه راکد در استان احيا و به مدار توليد برگشته است.


حيدري  خاطرنشان کرد: شاهد سرمايه‌گذاري ۱۳ ميليون يورويي در چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۱ بوديم، سرمايه‌گذاري به ايجاد اشتغال پايدار کمک مي‌کند، شوراي برنامه‌ريزي بايد ريل‌گذاري در اين حوزه‌ها را انجام دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06