پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

فرماندار لردگان : ۶ مدرسه آماده بهره‌برداري است

کد خبر: 180198 تاریخ انتشار: 1401/11/02 12:33:37
نمایش: 510
اخبار
فرماندار شهرستان لردگان با اشاره به تهيه طرح‌هاي آماده بهره‌برداري در دهه فجر امسال گفت:۶ مدرسه در دهه فجر ۱۴۰۱ در اين شهرستان به بهره‌برداري مي‌رسد.

رضا باباميري ساطحي در جريان بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) چهارمحال و بختياري افزود:در دهه فجر امسال نيز ۶ مدرسه جديد در شهرستان افتتاح مي‌شود که زمين ورزشي براي آن‌ها در نظر گرفته شده است و با بهره‌برداري کامل از اين مدارس، سرانه ورزشي شهرستان به ۱۱ سانتيمتر افزايش مي‌يابد.
 

به گفته وي، اين شهرستان با وجود داشتن بالاترين نرخ زادآوري و بيشترين نسبت جمعيت دانش آموزي استان، از کمترين سرانه ورزشي در چهارمحال و بختياري برخوردار است و از اين رو توسعه فضاي ورزشي در مدارس از اولويت‌هاي شهرستان است.
 

باباميري ادامه داد: ميانگين سرانه امکانات ورزشي در شهرستان لُردگان تنها ۹ سانتيمتر است که کمترين ميزان سرانه ورزشي در چهارمحال و بختياري است در حالي که اين شهرستان داراي استعدادهاي ورزشي فراواني است.
 

وي ادامه داد: شهرستان لردگان ار نظر نرخ زادآوري رتبه اول در استان را دارد و تا پيش از آنکه شهرستان فلارد از آن جدا شود بنا به گزارش شبکه بهداشت،جمعيت شهرستان افزون بر ۱۸۰ هزار نفر بود.
 

فرماندار شهرستان لردگان يادآور شد: جمعيت دانش‌آموزي شهرستان لردگان بدوت احتساب جمعيت دانش‌ آموزشي فلارد، ۳۰ هزار نفر در مقاطع ابتدايي و متوسطه است و از نظر نسبت جمعيت دانش‌آموزي به کل جمعيت نيز شهرستان لردگان رتبه نخست در اُستان را دارد.
 

وي تصريح کرد: سرانه کم ورزشي شهرستان و وجود جمعيت دانش‌آموزي زياد باعث شده اولويت توسعه فضاهاي ورزشي در شهرستان به مدارس تخصيص يابد و در ۶ ماه گذشته ۶ مدرسه شهرستان به کمک وزارت آموزش و پرورش و آورده‌هاي مردمي و خيرين ، مجهز به زمين چمن مصنوعي و زمين هاي ورزشي شدند.
 

فرماندار شهرستان لردگان اظهار کرد: بودجه تاسيس ورزشگاه ۱۵ هزار نفري لردگان در اعتبارات سال ۱۴۰۱ در ذيل ماده ۲۳ که از رديف‌هاي ملي است نيز در نظر گرفته شده و زمين آن نيز مشخص شده است که طبق برنامه‌ريزي ها در سال ۱۴۰۲ عمليات احداث آن آغاز خواهد شد و با بهره برداري آن سرانه ورزشي شهرستان افزايش خواهد يافت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07