پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

موانع قانوني براي سپردن امورات به مردم برداشته شود

کد خبر: 180253 تاریخ انتشار: 1401/11/05 11:53:59
نمایش: 629
اخبار
دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور مردمي‌سازي دولت با تاکيد بر اينکه بايد موانع قانوني براي سپردن امورات به مردم برداشته شود، گفت: مديران بايد در اين راستا گام بردارند.

سيد احمد عبودتيان پنجم بهمن‌ماه در شوراي اداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه شهداي اين استان نماد آزادگي هستند، اظهار کرد: شهداي بزرگي هم‌چون شهيد استکي، شهيد جيلان و ... متعلق به اين خطه هستند.
 

دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور مردمي‌سازي دولت با بيان اينکه دولت‌ها با شعارهايي بر سرکار مي‌آيند، گفت: شعار دولت سيزدهم مردمي بودن است، اما بايد ديد چقد اين شعار در اين دولت به مرحله اجرا درآمده، شاهد هستيم که عده‌اي درصدد تخريب اين شعار هستند و شبهاتي را نيز ايجاد مي‌کنند.
 

وي در ادامه با اشاره به اينکه مديران عموما کمبود بودجه، تجهيزات، امکانات و نيروي انساني را به‌عنوان ضعف مطرح مي‌کنند، بيان کرد: مشکلاتي در کشور وجود دارد، دشمني دشمنان نيز به اوج خود رسيده است، اما بايد ديد مشکلاتي که مطرح مي‌شود تا چه اندازه از افراد در گروه‌هاي مختلف سني را درگير کرده است و متناسب با امکانات براي حل آن برنامه‌ريزي کرد.
 

عبودتيان با تاکيد بر اينکه بايد طرحي نو براي حل مشکلات در حوزه‌هاي مختلف از جمله فرهنگي، اجتماعي و ... دراندازيم، توضيح داد: نبايد به الگوهاي ناکارآمد و سخيف براي حل مشکلات دلخوش شويم، در دين مبين اسلام شيوه‌هاي متعددي براي حل مشکلات در حوزه‌هاي مختلف بيان شده است، در کشور ايران مبناي حکمراني بر دستورات اسلام گذاشته شده و نمي‌توان شيوه ديگري را دنبال کرد.
 

دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور مردمي‌سازي دولت با بيان اينکه دولت شاهنشاهي معتقد بود که مقتدرترين ارتش منطقه را دارد و آمريکا پشتيبان او بود، يادآور شد: امام خميني(ره) با به ميدان آوردن مردم، انقلاب اسلامي را به پيروزي رساند و شاهد يک حرکت مردمي در سال ۵۷ بوديم، همه براي امام خميني جان دادند، اما ايشان رفراندوم برگزار کرد تا نوع حکومت را مردم مشخص کنند.
 

وي افزود: مردم در ۱۲ فروردين به جمهوري اسلامي راي دادند و با برقراري نظام جمهوري اسلامي ايران، اين کشور پيشواي کشورهاي اسلامي در منطقه شد در قانون اساسي شرايط حضور مردم در تمامي سطوح تصميم‌گيري فراهم شده و اين انقلاب مستضعفين است، با پيروزي انقلاب اسلامي امام راحل با استفاده از ظرفيت مردم در راستاي ريشه‌کني بي‌سوادي، امنيت و سازندگي گام برداشت.
 

عبودتيان با تاکيد بر اينکه استفاده از ظرفيت مردم براي حل مشکلات يک الگو براي جهان محسوب مي‌شود، خاطرنشان کرد: دنيا از اين اجراي اين الگو متحير بود، از جوانان نخبه در کارهاي تخصصي استفاده مي‌شد، اما هرجا شرايط ايجاب مي‌کرد از ظرفيت گروه‌هاي مردمي براي سازندگي و آباداني استفاده شد.
 

دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور مردمي‌سازي دولت با اشاره اينکه دو گام اول انقلاب اسلامي را با مردم طي کرديم، گفت: در گام سوم نيز حرکت بدون همراهي مردم امکانپذير نيست، برخي مي‌گويند مردم کنوني تفکرات ابتداي انقلاب اسلامي را ندارند، اما در تشييع پيکر حاج قاسم مردم نشان دادند که هنوز آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را قبول دادند.
 

وي بيان کرد: مردم دولت سيزدهم را قبول دارند و مي‌دانند اين دولت در تلاش است تا مشکلات را حل کند، حضور پرشور مردم در استقبال از رييس‌جمهور در يزد نشان مي‌دهد که مردم به دولت اميد دارند، ۹۷ نهاد انقلابي در کشور وجود دارد که اصل ماموريت اين نهادها بر اصل ولايت‌ و مردم‌ است.
 

عبودتيان ادامه داد: در ايام کرونا ظرفيت مردم براي تهيه ماسک به ميدان آمد و شاهد بوديم که بحران تامين ماسک در کشور رفع شد، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تمام ظرفيت‌هاي مردمي براي توسعه کشور به‌کار گرفته شد.
 

دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور مردمي‌سازي دولت با اشاره به افق پيش‌روي انقلاب اسلامي، گفت: در بيانيه دوم انقلاب اسلامي که در سال چهارم صدور آن قرار داريم، استفاده از مردم در تصميم‌گيري و تصميم‌سازي است و بايد شاهد حرکت مردمي براي حل مشکلات باشيم، جلب مشارکت حائز اهميت است، مردم بايد به ميدان بيايند، مديران بايد تسهيل‌گري کنند و امکانات را در اختيار مردم قرار دهند.
 

وي خاطرنشان کرد: براي پذيرش گفتمان مردمي‌سازي دولت بايد فرهنگ‌سازي شود، بايد فرمول‌هايي براي ميدان‌داري مردم در امور مختلف طراحي شود، مردم بايد بر رفتار و عملکرد مديران نظارت کنند، گشت ارشاد مديران در همين راستا مطرح شد.
 

عبودتيان با تاکيد بر اينکه بايد موانع قانوني براي سپردن امورات به مردم برداشته شود، تصريح کرد: مديران بايد در اين راستا گام بردارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07