پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
باتوجه به پيش‌بيني بارش سنگين برف؛

آماده‌باش دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 180280 تاریخ انتشار: 1401/11/09 15:40:53
نمایش: 606
اخبار
سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پيش‌بيني‌ها حاکي از اين است که در استان بارش ۳۰ سانتي‌متري تا دو متري برف را شاهد باشيم، بنابراين تمامي دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي بايد در آماده‌باش کامل باشند.
علي حيدري ۹ بهمن‌ماه در جلسه مديريت بحران چهارمحال و بختياري با اشاره به پيش‌بيني سازمان هواشناسي مبني بر ورود سامانه بارشي قوي به استان، اظهار کرد: پيش‌بيني‌ها حاکي از اين است که در استان بارش ۳۰ سانتي‌متري تا دو متري برف را شاهد باشيم، بنابراين تمامي دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي بايد در آماده‌باش کامل باشند.


سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مديران دستگاه‌هاي اجرايي، امدادي و خدماتي بايد به‌صورت شبانه‌روزي پاسخگو و در شهرستان محل خدمت خود حاضر باشند، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي داراي کمبودهايي هستند، اما با اين وجود اين استان رتبه اول مديريت بحران را به خود اختصاص داده است، همچنين شاهد صعود ۱۴ پله‌اي رتبه اداره‌کل راهداري استان در کشور بوديم.


وي افزود: به‌علت عملکرد ستاد بحران چهارمحال و بختياري، اين استان به‌عنوان استان پايلوت کشور در حوزه لرزه‌خيزي انتخاب شد و يک شرکت دانش‌بنيان با اعتبار ملي اين استان را از نظر پهنه‌هاي لرزه‌خيزي مطالعه مي‌کند، همچنين اعتباري براي تکميل ساختمان‌هاي نيمه‌تمام بحران در استان در نظر گرفته شده است.


حيدري با بيان اينکه پليس‌راه، راهداري و پليس راهور در خصوص تسهيل تردد خودروهاي سوخت‌رسان همکاري لازم را داشته باشند، گفت: پليس‌راه به هيچ عنوان اجازه تردد خودروهاي سنگين بدون زنجير در استان را ندهد، زيرا وقوع حادثه براي اين خودروها، موجب ايجاد چالش در امدادرساني در ساير نقاط نيز خواهد شد.


سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: شهرداري‌هاي سطح استان نبايد به هيچ عنوان کار را تعطيل کنند، همچنين نيروهاي امدادي و ستادي نيز بايد در صورت لزوم به‌عنوان پشتيبان وارد فرآيند خدمات‌رساني شوند، برف‌روبي محوطه اطراف مراکز حساس از جمله بيمارستان، اورژانس، مراکز نظامي و انتظامي در اولويت قرار بگيرد، زيرا اين مراکز بايد در بحران به مردم خدمات ارائه دهند.


وي با اشاره به اينکه بايد از تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ در زمان بارش برف در محورهاي مواصلاتي چهارمحال و بختياري جلوگيري شود، توضيح داد: همچنين اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي آمادگي لازم براي انتقال دستگاه‌هاي برف‌روبي را به نقاط بحراني داشته باشد.


حيدري يادآور شد: استفاده بيش از اندازه از شن و نمک به سازه‌ها و محيط‌زيست آسيب وارد مي‌کند، بايد تلاش کنيم در بلندمدت استفاده از نمک کمتر شود، همچنين شهرداري نسبت به هرس درختاني که با سيم‌هاي برق تداخل دارند به سرعت اقدام کند.


سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: تعطيلي مدارس با هماهنگي مديرکل آموزش و پرورش و فرماندار هر شهرستان انجام شود، همچنين مردم براي جلوگيري يخ‌زدگي کنتورهاي آب، عايق‌بندي لوله و کنتورهاي آب را در منازل در دستور کار قرار دهند.


وي در پايان تاکيد کرد: با توجه به اينکه مدت زمان بارش‌ها در چهارمحال و بختياري طولاني است و شاهد بارش سنگين برف خواهيم بود، اطلاع‌رساني مستمر به مردم در اين ايام از طريق رسانه‌ها انجام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07