پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

آمادگي چهارمحال و بختياري براي مديريت بارش هاي پيش رو

کد خبر: 180500 تاریخ انتشار: 1401/11/23
نمایش: 543
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر آمادگي دستگاه هاي خدمات رسان براي مديريت بارش هاي پيش رو، گفت: طي هفته جاري همه دستگاه هاي خدمات رسان در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري با اشاره به فعاليت يک سامانه بارشي از روز يکشنبه تا چهارشنبه در اين استان افزود: در اين مدت تمامي اعضاي ستاد مديريت بحران استان و شهرستان‌هاي ۱۱ گانه بايد در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

وي نظارت ميداني و حضوري فرمانداران از بخش‌هاي مختلف شهرستان‌ها در مدت فعلي سامانه بارشي جديد چهارمحال و بختياري را ضروري دانست و يادآور شد: در اين مدت فرمانداران از حوزه کاري و خدمتي خود خارج نشوند.

استاندار چهارمحال و بختياري پيش‌بيني، تامين و ذخيره‌سازي سوخت کافي براي روستاهاي بدون گاز در مدت فعاليت اين سامانه بارشي را ضروري دانست و اظهار داشت: اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، شهرداري‌ها، دهياري‌ها، شرکت‌هاي خدمات‌رسان و دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري از هم‌اکنون سوخت مورد نياز موتورها و ژنراتورهاي ديزلي را تأمين و ذخيره‌سازي کنند.

وي گفت: تمامي شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري و اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان شن‌ونمک مورد نياز خود را انبار و ذخيره کنند.

حيدري تاکيد کرد: اداره‌کل حفاظت محيط زيست، اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و جمعيت هلال‌احمر چهارمحال و بختياري از امشب جيره خوراک نيروهاي مستقر خود در مناطق سخت‌گذر و دورافتاده را تامين و ذخيره‌سازي کنند.

وي افزود: سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري از هم‌اکنون به مرغداران، دامداران، شيلات‌داران و گلخانه‌داران استان به‌منظور تامين نيازهاي ضروري در مدت فعاليت سامانه بارشي را اعلام کنند و فرمانداران بر روند اين مهم نظارت داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري نظارت بر توزيع به‌ موقع آرد در مناطق مختلف چهارمحال و بختياري به‌ويژه در زمان فعاليت سامانه بارشي جديد را ضروري اعلام و تصريح کرد: در اين مدت نانوايي‌ها به برق اضطراري مجهز باشند.

حيدري، نظارت فرمانداران از وضعيت شهرداري‌ها و راهداري‌هاي شهرستان‌ها و اعلام کاستي‌هاي موجود به مديران‌کل مرتبط را ضروري دانست و يادآور شد: از هم‌اکنون راننده مورد نياز براي ماشين‌آلات پيش‌بيني شود و رانندگان خودروهاي اعزامي از ساير استان‌هاي کشور هم به چهارمحال و بختياري بازگردند.

وي، اطلاع‌رساني عمومي قبل از بسته شدن جاده‌ها در زمان بارش‌ها را ضروري دانست و اظهار داشت: پليس اجازه تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ به‌ويژه در گردنه‌هاي سخت‌گذر و جاده‌هاي برف‌گير را ندهد و وظيفه بازگشايي جاده‌هاي منطقه بيرگان شهرستان کوهرنگ به‌طور کامل بر عهده شرکت آب منطقه‌اي اصفهان است.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: جمعيت هلال‌احمر استان براي استقرار يک فروند بالگرد در اين استان درخواست فوري دهد و فرمانداران هم از انبارها و پايگاه‌هاي امداد جاده‌اي در شهرستان‌ها بازديد داشته باشند.

وي استفاده و بهره‌مندي از ظرفيت پيمانکاران و بخش خصوصي در برف‌روبي جاده‌هاي چهارمحال و بختياري را ضروري دانست و افزود: در اين راستا فرمانداران با همکاري مديرکل راه و شهرسازي استان هماهنگ شوند.

حيدري رفع نقطه کور و برقراري ارتباط مخابراتي گردنه گوشنگلي شهرستان بروجن تا فردا يکشنبه را ضروري اعلام و تصريح کرد: اداره‌کل مديريت بحران استانداري به هر شهرستان استان حداقل يک دستگاه تيغه برف‌روب اختصاص دهد و شهرداري‌ها و اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در صورت نياز مي‌توانند ماشين‌آلات و تجهيزات اجاره کنند.

وي اظهار داشت: با توجه به احتمال جاري شدن سيلاب بايد هر چه سريع‌تر جوي‌ها، جدول‌ها و مسيل‌ها پاک‌سازي و موانع موجود برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تقسيم مديريت شهرستان‌هاي استان بين استاندار و معاونان استانداري در زمان فعاليت سامانه بارشي جديد اظهار داشت: در اين مدت استاندار بر شهرستان‌هاي شهرکرد، سامان و بن، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار بر شهرستان‌هاي اردل کيار، سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري بر شهرستان‌هاي بروجن و خانميرزا، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري بر شهرستان‌هاي لردگان و فلارد و سرپرست معاونت توسعه مديريت و تامين منابع استانداري بر شهرستان‌هاي فارسان و کوهرنگ نظارت دارند.

وي گفت: در اين مدت مديران‌ جهادکشاورزي، بحران، راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و مديران عامل شرکت توزيع نيروي برق، آب منطقه‌اي، آب و فاضلاب، گاز، مخابرات، پخش فرآورده‌هاي نفتي و جمعيت هلال‌احمر چهارمحال و بختياري همراه استاندار و معاونان آنان همراه معاونان استانداري خواهند بود.

حيدري تقسيم‌بندي ماشين‌آلات و تجهيزات چهارمحال و بختياري بين شهرستان‌هاي استان به تناسب بارش‌هاي هر منطقه را ضروري اعلام و تاکيد کرد: در صورت نياز به ماشين‌آلات و تجهيزات بيشتر بايد از استان‌هاي ديگر کشور درخواست کمک شود.

 

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07