پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

نويد معاون راهداري کشور براي اختصاص تعدادي ماشين‌آلات به استان

کد خبر: 180525 تاریخ انتشار: 1401/11/25
نمایش: 421
اخبار
معاون ساخت و نگهداري راه‌هاي فرعي و روستايي سازمان راهداري و حمل و نقل کشور گفت: دولت اين مجوز را به سازمان راهداري داده است که براي رفع کمبودهاي موجود 2 هزار و 680 دستگاه ماشين آلات راهداري بدون معافيت کمرگي خريداري کند که بخشي از اين تجهيزات به چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا مي‌کند.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، خداداد مقبلي روز سه‌شنبه 25 بهمن در ديدار با استاندار افزود: کشور 20 سال است که تحت شديدترين تحريم ها قرار دارد و همين موضوع سبب شده تا در طول اين سالها براي تامين تجهيزات و امکانات راهداري با مشکل جدي روبرو شويم.

وي ادامه داد: کمبودهاي موجود سبب شد تا سال گذشته طرحي در مجلس مصوب شد که در قالب آن به وزارت راه و شهرسازي اجازه داده شده که 2 هزار و 680 دستگاه با عمر زير 5 سال با معافيت گمرکي تامين کند که تعدادي از اين ماشين آلات در سالجاري و مابقي در سال آينده خريداري و متناسب با ضرايب موجود به استانها تعلق مي گيرد.

معاون ساخت و نگهداري راه‌هاي فرعي و روستايي سازمان راهداري و حمل و نقل کشور، کمبود اعتبارات را چالشي براي نگهداري راه‌ها دانست و گفت: براي نگهداري جادهها بايد تجهيزات به روز باشد اما واقعيت اينست که هزينه تعمير اين دستگاه ها بالا رفته و اعتباري که براي سرويس آن اختصاص يافته بسيار اندک است.

مقبلي با اشاره به وجود 37 هزار کيلومتر راه فرعي در کشور، اظهار داشت: براي نگهداري آن 92 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته که سهم هر استان حدود 2 ميلياد و 700 ميليون تومان است در حاليکه برآوردها حاکي از آنست که براي نگهداري راه هاي روستايي و فرعي کشور سالانه به حدود 50 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است.

وي افزود: با همين امکانات و تجهيزات محدود راهداران به طور شبانه روزي کار مي‌کنند و اميد است بتوان شرايط استخدامي اين نيروهاي خدوم را با سازمان استخدامي و سازمان برنامه و بودجه حل کنيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07