پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

آخرين وضعيت چهارمحال و بختياري در پي بارش برف

کد خبر: 180529 تاریخ انتشار: 1401/11/25
نمایش: 478
اخبار
با وجود بارش سنگين برف در چهارمحال و بختياري و کوهستاني بودن محورهاي ارتباطي، شرايط اين استان تحت کنترل است و استاندار و معاونان وي براي مديريت اين شرايط روز سه‌شنبه به مناطق مختلف استان سفر کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومي استاندار چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري روز سه شنبه به همراه معاون هماهنگي امور عمراني و مديرکل مديريت بحران به شهرستان بروجن سفر کرد و بر وضعيت اين شهرستان، گردنه گوشنگلي، محورهاي ارتباطي و نحوه خدمات رساني دستگاه‌ها نظارت کرد.

علاوه‌بر آن معاونان استاندار نيز به شهرستانهاي استان سفر کرده و به همراه فرمانداران شرايط ناشي از برف را تحت نظارت و کنترل دارند.

ارتفاع بيش از 2 متري برف در کوهرنگ و تلاش براي بازنگه داشتن محورها

 
فرماندار کوهرنگ با اشاره به اينکه ارتفاع برف در اين شهرستان از 2 متر گذشته است، اظهار داشت: ارتفاع برف جديد در چلگرد 115 سانتي متر است و در حال حاضر شدت بارش برف بسيار زياد است.

شهباز اکبري افزود: به جز گردنه هاي شهرستان تمامي محومرهاي اصلي باز است و راهداران به صورت مستمر در حال برف روبي محورها هستند اما شدت بارش برف به حدي است که پس از هر نيم ساعت يک بار بايد محورها برف روبي شود.

وي با بيان اينکه تعدادي دستگاه و ماشين آلات سنگين به تجهيزات شهرستان اضافه شده است، تصريح کرد: علاوه بر مشارکت دستگاه هاي اجرايي، سپاه نيز در تامين تجهيزات به کمک شهرستان آماده است.

فرماندار کوهرنگ از قطعي برق در 10 نقطه اين شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش عوامل امدادي هشت مورد از قطعي از برق برطرف شده و علاوه بر آن قطعي آب در پنج نقطه گزارش شده است.


تردد در محورهاي شهرستان فارسان بدون زنجيرچرخ امکانپذير نيست

فرماندار فارسان نيز با توصيه جدي نسبت به اينکه مسافران تا اطلاع بعدي از سفر به اين شهرستان خودداري کنند، افزود: اگرچه تمامي محورهاي اصلي شهرستان باز است اما به سبب بارش شديد برف محورها لغزنده است و خودروهايي که زنجيرچرخ نداشته باشند در تردد در محورها با مشکل روبرو مي شوند.

سيدهادي صالحي تصريح کرد: هيچ گونه قطعي برق، آب و گاز در شهرستان گزارش نشده است و دستگاه هاي خدمات رسان با جديت لازم و شبانه روزي در حال خدمات رساني به مردم هستند.

وي افزود: در برخي نقاط شهرستان از جمله باباحيدر ارتفاع برف حدود 2 متر برف است و وضعيت بارش برف در اين شهرستان قرمز است.


انسداد 15 محور روستايي در اردل
فرماندار اردل نيز با اشاره به آخرين وضعيت اين شهرستان در پي بارش برف، اظهار داشت: با وجود اينکه محورهاي اصلي شهرستان باز است و اولويت اصلي برف روبي اين محورهاست اما راه ارتباطي حدود 15 روستا در شهرستان مسدود است.

يعقوب شکوهي افزود: قطعي برق و گاز در شهرستان نداريم اما آب روستاي لندي قطع است.


احتمال تخريب برخي واحدهاي مسکوني فرسوده در شهرستان بن


فرماندار شهرستان بن نيز با بيان اينکه شرايط شهرستان تحت مديريت است و تاکنون مشکل خاصي در شهرستان رخ نداده است، اظهار داشت: تمامي محورهاي اصلي باز است و تنها تردد در گردنه بارده با کندي انجام مي گيرد. از همين رو به جد توصيه مي شود رانندگان بدون زنجيرچرخ وارد اين شهرستان نشوند.

رضا علي بيگي افزود: بخي جاده هاي روستايي نيز به صورت موقت مسدود مي شود که از سوي راهداران در حال برف روبي است.

وي تصريح کرد: طي بازديدي که از برخي خانه هاي مسکوني انجام گرفت خسارت هايي وارد شده و احتمال تخريب اين واحدها وجود دارد که در حال هماهنگي براي تخليه و اسکان موقت اين ساکنان هستيم.

فرماندار بن خاطرنشان کرد: قطعي آب، برق و گاز در شهرستان نداريم و شرايط در حال حاضر عادي است اما اين نگراني وجود دارد که با افزايش حجم برف در ساعات آينده با چالش‌هايي روبرو شويم.


خدمات رساني بي وقفه در شهرستان شهرکرد
فرماندار شهرکرد نيز با اشاره به تلاش نيروهاي امداد و دستگاه هاي خدمات رسان، اظهار داشت: در حال حاضر تمامي راه هاي ارتباطي اصلي، فرعي و روستايي شهرستان باز است اما تردد در محورها تنها با زنجيرچرخ امکانپذير است.

عبدالعلي ارژنگ افزود: براي برف روبي معابر شهري نيز تمام تجهيزات و امکانات شهرداري ها به کار گرفته شده و در حال حاضر تمرکز بر مناطق ميرآباد و منظريه به سبب ارتفاع بيشتر برف است و سپس ديگر نقاط شهر برف روبي مي شود.

وي تصريح کرد: امکانات دهياري ها کافي نيست و از همين رو برف روبي در اين مناطق با سرعت کمتري انجام مي گيرد.

وضعيت عادي در شهرستان کيار با وجود بارش برف

فرماندار کيار نيز وضعيت اين شهرستان در پي بارش برف را عادي اعلام کرد و گفت: تمامي محورهاي ارتباطي اصلي و روستايي در شهرستان باز است اما تردد در گردنه ها از جمله بره مرده بايد با زنجيرچرخ انجام گيرد.

 سيد شجاع زيلابي افزود: توصيه مي شود تا از ترددهاي غيرضرور در اين شهرستان خودداري شود و در صورت لزوم رانندگان زنجيرچرخ و وسايل ايمني و زمستاني همراه خود داشته باشند.

گفتني است؛ بارش هاي ناشي از سامانه فعال در استان از روز يکشنبه آغاز و به گفته سازمان هواشناسي تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07