پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

توصيه هاي معاون هماهنگي امور عمراني استاندار براي کاهش خطرات ناشي از بارش سنگين برف

کد خبر: 180552 تاریخ انتشار: 1401/11/26 11:34:35
نمایش: 480
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اين استان در شرايط اضطراري ناشي از بارش برف قرار دارد، گفت: براي کاهش خطرات و آسيب هاي ناشي ازاين موضوع مي طلبد تا مردم و مسافران به توصيه هاي مسئولان توجه جدي داشته باشد.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، علي حيدري روز چهارشنبه 26 بهمن افزود: طي فعاليت سامانه بارشي اخير، بارش قابل توجهي از برف در استان به ثبت رسيده که ارتفاع آن در کوهرنگ به حدود 2 متر و نيم مي رسد و اين موضوع سبب شده تا استان در شرايط اضطراري قرار گيرد و از استانهاي همجوار ماشين آلات و تجهيزاتي براي برف روبي به استان اختصاص يابد.

وي ادامه داد: علاوه بر آن در شرايط اضطرار کمک بخش خصوص نيز ضروري است و با توجه به هم افزايي و انسجامي که در استان وجود دارد تاکنون شاهد کمترين خسارت در استان بوده ايم و تلفات جاني تاکنون گزارش نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري توصيه کرد تا مسافران از سفر به اين استان تا اطلاع بعدي خودداري کنند و مردم استان نيز در خانه هاي خود بمانند و از ترددهاي غيرضروري در محورها و معابر بپرهيزند.

حيدري خاطرنشان کرد: در شهرستانهايي از جمله کوهرنگ که ارتفاع برف، زياد است مي طلبد تا مردم دودکش هاي خود را تا شعاع 2 متري از برف تميز کرده تا در صورت وزش باد برف در دودکش پرتاپ نشود و مانعي براي خروج گاز مونوکسيدکربن نشود.

وي افزود: همچنين توصيه مي شود که مردم در حاشيه شهرها و روستاها کمتر تردد کنند چراکه با وجود برف و سرما امکان دارد حيوانات وحشي به محل زندگي انسان ها نزديک شوند و اين موضوع مي تواند خطرناک باشد.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري، برف روبي پشت بام خانه هاي فرسوده و قديمي را ضروري دانست و گفت: امکان دارد سنگيني برف منجر به تخريب اين خانه ها شود از همين رو لازم است تا پشت بام ها سبک شود.

گفتني است؛ بارش‌ برف ناشي از سامانه بارشي اخير از روز يکشنبه در استان آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه دارد. اين سامانه تاکنون در ايستگاه چلگرد حدود 2 متر و نيم برف به همراه داشته است و در ديگر نقاط استان بارش قابل توجهي به ثبت رسيده است.

بارش سنگين برف اگرچه تردد در محورهاي ارتباطي اين استان را کند و لغزنده کرده است اما با تلاش راهداران به جز گردنه هاي برف‌گير کوهرنگ که به سبب سقوط بهمن مسدود شده، تردد در ديگر محورها برقرار است .

طي اين مدت امدادگران هلال احمر به بيش از سه هزار نفر در استان امدادرساني کردند.

توصيه مي شود تا مسافران تا اطلاع بعدي از سفر به اين استان و تردد در محورهاي مواصلاتي آن از جمله شهرستان کوهرنگ خودداري و در صورت ضرورت تردد، رانندگان خودروهاي خود را به زنجيرچرخ مجهيز کنند.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06