پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

وزير بهداشت به مراکز درماني چهارمحال و بختياري دستور آماده باش داد

کد خبر: 180573 تاریخ انتشار: 1401/11/27 10:56:45
نمایش: 559
اخبار
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در تماس تلفني با رييس دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري دستورات لازم را براي آماده‌باش تمامي مراکز درماني استان‌ به منظور رسيدگي فوري و ويژه به افرادي که ممکن است در مناطق محاصره شده توسط برف در اين استان آسيب‌ديده باشند، را صادر کرد.

بهرام عين‌اللهي در اين تماس‌ تلفني تاکيد کرد با توجه به مشکلات ناشي از بارش برف سنگين در چهارمحال و بختياري، تمامي بيمارستان‌ها و مراکز درماني اين استان به حالت آماده‌باش درآيند.

معاون بهداشت دانشگاه و رييس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري با اعلام آخرين وضعيت خدمات‌رساني حوزه سلامت در بحران بارش برف در شهرستان کوهرنگ گفت:هم‌اکنون در شهرستان کوهرنگ چهار مرکز شبانه‌روزي چمن‌گُلي، تِلورد، صمصامي و ميهه و بيمارستان امام سجاد(ع) و چهار پايگاه اورژانس و ۲ مرکز اقماري با بيتوته پزشک و ماما و آمبولانس به ارائه‌ خدمات بهداشتي درماني به مردم اين شهرستان مي‌پردازند.

علي احمدي افزود: به منظور ارائه خدمات بهداشتي و دماني به مادران باردار در اين شهرستان، از ابتداي بارش اخير و مسدود شدن و سخت‌شدن تردد در محورهاي ارتباطي کوهرنگ، پنج مادر باردار براي زايمان به بيمارستان منتقل شدند و ۱۸ مادر باردار نيز قبل از بحراني شدن هوا، از روستاها خارج شدند.

وي به مراقبت و رصد قراردادن هفت مورد مادران باردار که تاريخ زايمان آنها نزديک است اشاره کرد و گفت: براي پشتيباني و پذيرش مادران باردار توسط مرکز قلعه خواجه شهرستان انديکا در استان خوزستان با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي اهواز و معاون اجرايي معاونت بهداشت وزارت بهداشت رايزني و هماهنگي لازم انجام شد.

به گفته وي ، در اين مدت ۲۶ مورد ماموريت اورژانس ۱۱۵ و ۷۴ مورد پذيرش بيمار بيمارستاني انجام شده است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07