پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تداوم امدادرساني و بازگشايي محورهاي شهرستان کوهرنگ

کد خبر: 180589 تاریخ انتشار: 1401/11/30 09:02:09
نمایش: 687
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به تداوم امدادرساني و برف‌روبي محورهاي ارتباطي شهرستان کوهرنگ گفت: با بازگشايي راه ارتباطي معدود روستاهاي باقي‌مانده ظرف ۲ روز آينده وضعيت در اين شهرستان به طور کامل عادي مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، علي حيدري روز يکشنبه 30 بهمن با اعلام اين خبر افزود: در حال حاضر از محورهاي اصلي شهرستان کوهرنگ، ۲ گردنه چري و شاه‌منصوري همچنان مسدود است که راهداران به طور شبانه‌روزي مشغول برف‌روبي در اين مناطق هستند اما به سبب حجم بالاي برف که در گردنه چري به حدود ۶ متر مي‌رسد همچنان بازگشايي مسيرها زمان مي‌برد.

وي ادامه داد: امروز با توجه به بازديد ميداني که از بازگشايي گردنه چري انجام شد، هم از طرف کوهرنگ و هم از سوي استان خوزستان به طول ۲ کيلومتر راهداران در تلاش براي برف‌روبي و بازگشايي محور هستند اما سقوط بهمن همچنان اين محور را ناامن کرده است و تا زماني که به شرايط امن نرسد امکان تردد در اين محورها داده نمي‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در گردنه شاه‌منصوري نيز تردد به سبب سقوط بهمن امکانپذير نيست اما انتظار مي‌رود ظرف ۲ روز آينده اين محورها بازگشايي و شرايط تردد در آن فراهم شود.

حيدري همچنين از بازگشايي ۹۵ درصد محورهاي روستايي شهرستان کوهرنگ نيز خبر داد و گفت: به جز دهستان موگويي در مجموع ۱۰ روستا در شهرستان‌هاي کوهرنگ و اردل هنوز راه ارتباطي آن بازگشايي نشده است.

وي خاطرنشان کرد:همچنين تلاش مي‌شود تا راه ارتباطي دهستان موگويي نيز که هر ساله در ارديبهشت ماه بازگشايي مي‌شد، امسال قبل از عيد باز شود.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به وقوع چندين مرتبه ريزش کوه و رانش خاک در شهرستان اردل، اظهار داشت: اين حوادث به حدي نبود که منجر به مسدود شدن راه‌هاي ارتباطي شود و سريع جاده پاکسازي مي‌شد.

حيدري همچنين از تداوم امدادرساني هوايي و توزيع اقلام دارويي و مواد غذايي به روستاييان محاصره در برف استان خبر داد و گفت: کمک‌هاي دولتي، مردمي و بخش خصوصي در حال توزيع بين مردم است.

وي افزود: با وجود اينکه مشکلي در خصوص امدادرساني و خدمات‌رساني به مردم وجود ندارد شرايط در شهرستان کوهرنگ رو به عادي شدن است و با بازگشايي تعداد معدود روستاهاي باقي مانده ظرف ۲ روز آينده شرايط در منطقه به طور کامل عادي مي‌شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07