پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ايجاد بندرخشک در راستاي توسعه صادرات جزو برنامه‌هاي استان قرار گرفت

کد خبر: 190755 تاریخ انتشار: 1401/12/21 14:36:25
نمایش: 543
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در راستاي توسعه صادرات در استان و تسهيل فرايند واردات و صادرات براي واحدهاي توليدي و با توجه به فرايند تکميل شدن طرح راه‌آهن، ايجاد بندر خشک در استان در دستور کار قرار گرفته است.
بندرخشک، يک ترمينال زميني بين وجهي است که مستقيم به‌وسيله‌ي ريل به يک بندر دريايي متصل مي‌‌شود، جايي‌که مشتريان قادرند کالاهاي خود را تحويل داده يا تحويل گيرند (به‌صورت محمولات بسته‌بندي شده و استاندارد) همان‌گونه که از طريق بندر دريايي انجام مي‌گيرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، محمدکاظم منزوي روز يکشنبه 21 اسفند در کارگروه صادرات غيرنفتي اين استان افزود:  با تکميل طرح راه‌آهن استان، بندر خشک نيز در دستور کار قرار مي‌گيرد تا بتوان واردات و صادرات واحدهاي توليدي را از طريق گمرک استان انجام دهيم تا ارزش‌افزوده حاصل از آن به استان اختصاص يابد.

وي ادامه داد: حضور دفاتر جديد صرافي براي ايجاد حجم نقدينگي و گردش کار در استان، توسعه صادرات در حوزه‌هاي مغفول مانده و الزام صادرکنندگان استان به انجام صادرات و واردات خود از طريق کمرگ استان از ديگر اموري است که به جد در استان پيگيري مي‌شود.

 سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: براي سال آينده نيز تمامي دستگاه هاي اجرايي بايد برنامه صادراتي خود را به کارگروه اعلام کنند تا از همه ظرفيت هاي موجود در راستاي توسعه صادرات استفاده کرد.

گفتني است در اين نشست در خصوص فرايند واگذاري شهرک تخصصي بادام به صادرکنندگان، تقويم نمايشگاهي استان در سال آينده و برنامه هريک از دستگاه هاي استان در خصوص تقويت صادرات استان در سال گذشته بحث و تبادل نظر شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07