پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

روز بزرگداشت شهدا در چهارمحال و بختياري گرامي داشته شد

کد خبر: 190769 تاریخ انتشار: 1401/12/22
نمایش: 696
اخبار
22 اسفند روز بزرگداشت شهدا با رونمايي از آثار توليد شده در حوزه ايثار و شهادت و تجليل از ايثارگران و خانواده شهدا با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در شهرکرد گرامي داشته شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، در اين آيين از ۶ اثر شامل کتاب، فيلمنامه و محصولات چندرسانه‌اي در حوزه ايثار و شهادت رونمايي و از پدر شهيد يزدان قجري، برادر شهيد سيدرحمان حسيني، فرزند جانباز محمدصادق حيدري و سيدعلي احمدي از جانبازان و يادگاران هشت سال دفاع مقدس تجليل شد.

مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران چهارمحال و بختياري در اين آيين اظهار داشت: کتاب "سرخ لاله‌هاي زردکوه" به نويسندگي کورش صادقي در خصوص سرداران، فرماندهان و اميران استان بصورت رنگي با همکاري شهرداري و شوراي شهر شهرکرد از مهمترين توليداتي است که در سال‌جاري تدوين و امروز رونمايي شد.

اسماعيل عسگري افزود: کتاب "گردان توحيد" در شرح دلاورمردي‌هاي رزمندگان استان از جمله سردار شهيد سهراب نوروزي و کتاب "امامزادگان عشق" تلاشي براي معرفي شهداي وردنجان از ديگر توليدات استان در حوزه ايثار و شهادت است.

وي تصريح کرد: رونمايي از فيلمنامه "صبح ظفر" در خصوص زندگي شهيد ظفر خالدي و توليد ۲ محصول چندرسانه‌اي در خصوص معرفي شهيد نعمت‌الله اکبري و شهيد ورزشکار، هنرمند، شاعر و عکاس استان به نام عنايت‌الله رييسي نافچي از ديگر توليداتي است که در سال‌جاري تهيه و امروز از آن رونمايي شد.

مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در مجموع در سال‌جاري ۱۰ عنوان کتاب با موضوع ايثار و شهادت در استان تدوين و چاپ شده است.

عسگري با اشاره به تشکيل اتاق فکر در اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، خاطرنشان کرد: مرمت گلزارهاي شهدا، ساخت تابلوي شهداي شهر شهرکرد، برگزاري يادواره شهداي روستاي نمونه ايثارگري، برگزاري مسابقه مهماني لاله که ۶ نفر برگزيده اين جشنواره بزودي مشخص و در ماه مبارک رمضان تجليل مي‌شود، از ديگر برنامه‌هاي امسال استان در حوزه ايثار و شهادت بوده است.

وي برگزاري آيين عيدي با شهيدان براي سال جديد را از مهمترين برنامه‌هاي پيش رو در اين حوزه اعلام کرد و گفت: با توجه به تقارن بهار طبيعت و بهار قرآن فرصتي مناسبي براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و تجليل از مقام شامخ شهيدان فراهم شده است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07