پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

دستگاه هاي اجرايي برنامه هاي عملياتي براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب ارايه دهند

کد خبر: 190777 تاریخ انتشار: 1401/12/23 11:37:04
نمایش: 1309
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر تدوين برش دستگاهي برنامه هاي عفاف و حجاب در استان، گفت: هر يک از دستگاه هاي اجرايي بايد برنامه هاي عملياتي خود را براي سال آينده تدوين و در نشست بعدي کارگروه ارائه دهند.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، محسن حسين ميرزايي روز سه شنبه ۲۳ اسفند در کارگروه عفاف و حجاب اين استان افزود: عفاف و حجاب يکي از موضوعات مهم جامعه اسلامي که بايد تا مي توان اين فرهنگ را تقويت و آسيب هايي که متوجه آن مي باشد را شناسايي و در جهت رفع آن تلاش کرد.
وي ادامه داد: بايد در وهله اول تمرکز خود را بر تبيين مقوله عفاف در جامعه قرار دهيم چراکه عفاف يه امر دروني است و زماني که در فرد تبديل به يک باور شود مقوله بيروني آن يعني حجاب محقق مي شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه جو غالب کشور را زنان متدين و محجبه تشکيل مي دهد، اظهار داشت: موارد بدحجابي و بي حجابي در سطح جامعه اندک است و در استان ما بسيار کمتر از استانهاي ديگر است اما بايد براي همان موارد معدود هم برنامه داشت و با کار فرهنگي موثر آنها را به پوشش حجاب برتر سوق داد.
حسين ميرزايي خاطرنشان کرد: در موضوع عفاف و حجاب همه دستگاه ها مسئول هستند و بايد براي جامعه هدف خود برنامه هاي اثرگذاري تدوين و در تعميق باورهاي ديني کار کنند.
وي توليد پوشاک مناسب ويژه بانوان براي فصل گرما را خواستار شد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت بايد در اين خصوص به توليدکنندگان تاکيد و نظارت داشته باشد که توليدي هاي پوشاک، لباس مناسب فصل گرما براي بانوان محجبه توليد کنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: نظارت بر محيط هاي کارگري، نظارت بر بازار و مکان هاي گردشگري و نظارت بر فعاليت هيات هاي ورزشي از ديگر امور مهمي است که بايد به جد در دستور کار قرار گيرد.
گفتني است در اين نشست گزارشي از عملکرد صدا و سيماي مرکز استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان در خصوص برنامه هاي يکسال اخير در حوزه عفاف و حجاب ارائه شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07