پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مشروح نشست صميمي استاندار با خبرنگاران

کد خبر: 190807 تاریخ انتشار: 1401/12/25 22:09:02
نمایش: 929
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري به همراه چهار معاون خود روز پنجشنبه 25 اسفند در نشست صميمي با خبرنگاران پاسخگوي سوالات آنها شد.

نشست صميمي استاندار چهارمحال و بختياري با خبرنگاران در آخرين پنجشنبه سال ۱۴۰۱ در حالي برگزار شد که در اين نشست سه ساعته استاندار و معاونانش سوالات تمامي خبرنگاراني که ثبت‌نام کرده بودند را شنيدند و به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ گفتند.

 در اين نشست برخي از خبرنگاران استان مباحثي پيرامون اشتغال و بيکاري، طرحهاي عمراني ، وضعيت معيشت مردم، گراني برخي از کالاها، تخصيص آب به شهرستان‌هاي استان، پيگيري روند طرح‌هاي آبي، وضعيت انتصاب مديران و ضرورت پاسخگويي مديران در برابر رسانه‌ها، تخصيص اعتبارات سفر رييس‌جمهور، بررسي مشکلات جاده‌اي به ويژه شهرستان کوهرنگ، ضرورت مطالبه‌گري دقيق از سوي خبرنگاران، نشست فصلي استاندار با خبرنگاران، پيگيري مطالبات بازنشستگان به ويژه فرهنگيان، حمايت از تيم‌هاي ورزشي و عدالت در تخصيص اعتبار به بخش ورزش همه شهرستانها، نرخ اجار بهاي بالا در مرکز استان، بررسي وضعيت گردشگري و آمارهاي ارائه شده در خصوص ورود گردشگران و بهره‌گيري رسانه‌ها از اخبار پليس را مطرح کردند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پاسخ به اين سوال يکي از خبرنگاران حاضر در نسيت با اين مضمون که رويکرد دولت توزيع عادلانه منابع با اولويت مناطق محروم است ، شهرستان کوهرنگ از مناطق محروم استان به شمار مي رود که در اوج محروميت قرار دارد، دولت براي اين محروميت زدايي از اين شهرستان چه اقداماتي کرده است؟ تصريح کرد:  براي اولين بار سند توسعه شهرستان کوهرنگ و انديکا در دولت سيزدهم تدوين و وارد مرحله اجرا شده است و در اين شهرستان طرح هاي عمراني متعددي از جمله جهاد آبرساني فعال است . اعتبارات اين سند تخصيص يافته و به سبب محدوديت بارش برف بخشي از. اقدامات متوقف شده و با مساعد شدن هوا اين اقدامات لزسر گرفته مي شود.

غلامعلي حيدري همچنين در پاسخ به اين سوال که  يکي از وعده هاي دولت تامين آب پايدار براي استان بوده است، تاکنون چه اقداماتي در اين رابطه انجام شده است؟ اظهار داشت: بيشتر طرح هاي آبي متوقف از جمله طرح تامين کننده آب نيمي از جمعيت استان، داراي رديف اعتباري شد و فعال شده است و همه شهرها و روستاها از اين موضوع برخوردار شده است که نمونه آن سدهاي باباحيدر، گهرو، بيدکان و آقبلاغ است. در حال حاضر آبرساني به ۵۳ روستا در سردشت و ۴۲ روستا در خانميرزا در حال انجام است. برنامه ريزي براي تامين آب پايدار داراي رديف اعتباري شده است و ۲ سال زمان مي برد تا به بهره برداري برسد.
استفاده از ظرفيت قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا از ديگر برنامه هاي دولت براي تحقق اين مهم است و اين قرارگاه براي نخستين بار در استان ورود پيدا کرد و اين موضوع مي تواند تحول بزرگي در طرح هاي آبي استان داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سوال که نحوه انتصابات در استان مورد نقد و ايراد استان است و برخي مديران قبل هنوز بر مسند کار هستند و موجب رکود در استان شده است؟ افزود: روش من کادرسازي و به معاونان اختيار مي دهم هر چند بر عملکرد آنها نظارت مي شود. انتصابات انجام شده در دولت سيزدهم بنا بر ارزيابي وزارت کشور عقبتر که نيست بلکه از خيلي از استانها نيز جلوتر هستيم.جوان گرايي، تعهد، تخصص و برخورداري از روحيه جهادي از جمله شاخص‌هاي انتصابات در استان است. تمامي فرمانداران تعيين تکليف، بخشداران بالاي ۸۵ درصد تغيير کرده اند و مديران حوزه استاندار نيز بيش از ۹۰ درصد منصوب شده اند‌ و سن مديران تير بين ۱۵ تا ۲۰ سال جوان شده است.


استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص دغدغه يکي از خبرنگاران مبني برلزوم برگزاري تورهاي خبرنگاري در استان براي بازديد از طرح هاي فعال عمراني و رسانه اي بودن مديران، گفت: تور خبري اقدام خوبي است و در اين خصوص اقدام مي شود ضمن اينکه تمام ادارات با رسانه ها نشست برگزار و در حوزه تخصصي خود اقدامات دولت را اطلاع رساني کنند .

حيدري در خصوص اقدامات دولت در خصوص اشتغالزايي به ويژه براي قشر جوان نيز اظهار داشت: چند اقدام در اين حوزه انجام شده که شامل توسعه کشاورزي از  جمله آغاز نهضت گلخانه اي، توسعه صنعت و جذب اشتغال در صنايع فولادي و واحدهاي زيرمجموعه  بنياد مستضعفان از جمله اين اقدامات بوده است. در بخش راه، صنعت، کشاورزي و بهداشت اعتبارات خوبي اختصاص يافته که به مرور جذب و به بهره برداري مي رسد.

وي خبرنگاران را پرچم‌داران اطلاع‌رساني و شفاف‌سازي دانست و افزود: رسانه‌ها رسالت خود را به خوبي انجام دادند و با وجود همجمه زياد دشمن براي نااميد کردن مردم، رسانه‌هاي استان توانستند اُميدآفريني در جامعه را تزريق کند.

حيدري به فراز و نشيب‌هاي سال گذشته در چهارمحال و بختياري اشاره و تصريح کرد: براي رفع مشکلات خسارت‌ديدگان زمين‌لرزه کوهرنگ اقدامات موثري انجام شد و مديران دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و بانک‌ها در محل حضور يافتند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بارش‌هاي سيل‌آسا در سال‌جاري در چهارمحال و بختياري يادآور شد: براي رفع مشکلات ناشي از جاري شدن سيلاب در استان مسوولان ملي در اين استان حضور پيدا کردند و پيشگيري‌هاي مطلوبي شد.

حيدري به قطعي آب ناشي از جاري شدن سيلاب در استان  اشاره و اظهار داشت: مشکلات اين حوزه در سريع‌ترين زمان ممکن رفع شد و رييس‌جمهور از اين اقدام جهادي قدرداني کرد.

وي با اشاره به بارش‌هاي برف سنگين اخير در چهارمحال و بختياري گفت: با بسيج ماشين‌آلات و تجهيزات ملي، دستور رييس‌جمهور، پيگيري‌هاي معاون اول رييس‌جمهور و بسيج امکانات کشور اين مشکل در کوتاه‌ترين زمان ممکن رفع و مديريت شد.

حيدري با اشاره به سفر رييس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيات دولت سيزدهم به چهارمحال و بختياري افزود: در اين سفر طرح‌هاي پيشران و مهم استان با اولويت مناطق محروم براساس رعايت عدالت در نقاط مختلف شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياري به وحدت، همدلي و وفاق بين مسوولان، نخبگان، مردم و قشرهاي مختلف استان اشاره و تصريح کرد: قبل از سفر رييس‌جمهور به استان نشست‌هاي تخصصي با معاونان رييس‌جمهور، وزيران و مسوولان ملي برگزار شد.

وي با اشاره به تکميل نشدن طرح‌هاي نيمه‌تمام چهارمحال و بختياري در سال‌هاي گذشته يادآور شد: در نشست با رييس‌جمهور و هيأت دولت با استانداران مسائل کلان استان پيگيري و راهکارهاي عملي ارائه شد که طرح‌هاي آبي پس از سال‌ها انتظار به نتيجه رسيد.

حيدري با اشاره به فعال بودن طرح‌هاي عمراني و اقتصادي چهارمحال و بختياري و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي هُلدينگ‌هاي سرمايه‌گذاري ملي اظهار داشت: با پيگيري‌هاي انجام شده در سطح ملي برابر ۶ سال اعتبارات استان در سال‌جاري ابلاغ و جذب شد و هيچ اعتباري برگشت داده نشد.


 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06