پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بيانيه تبييني وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب

کد خبر: 190887 تاریخ انتشار: 1402/01/11
نمایش: 568
اخبار
وزارت کشور با صدور بيانيه اي تاکيد کرد هيچ گونه عقب نشيني يا تساهل در اصول و احکام ديني و ارزش هاي سنتي صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان يک ضرورت شرعي غير قابل ترديد همواره از اصول عملي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، متن اين بيانيه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
​وزارت کشور ضمن آرزوي قبولي عبادات و طاعات ملّت مؤمن ايران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکيد مجدد بر رعايت ارزش ها و احکام الهي و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامي به استحضار ملت شريف ايران مي رساند که هيچ گونه عقب نشيني يا تساهل در اصول و احکام ديني و ارزش هاي سنتي صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان يک ضرورت شرعي غير قابل ترديد همواره از اصول عملي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.
مسئله حجاب در سال هاي گذشته يکي از محورهاي جنگ شناختي دشمن عليه ملت مظلوم و مقتدر ايران بوده و طرح هاي شکست خورده اي نظير چهارشنبه هاي سفيد، دختران خيابان انقلاب، نه به حجاب اجباري، آزادي هاي يواشکي و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ايراني در اعتلاي شخصيت معنوي و حفظ هويت زن مسلمان خللي پديد آورد. پروژه هاي برنامه ريزي شده توسط سرويس هاي امنيتي با پيشراني افرادي معلوم الحال و فاسد العقيده از خارج از کشور در آخرين پرده با شعار عوام فريبانه «زن زندگي آزادي» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفي نمايد اما پايداري و بصيرت و زمان شناسي ملت بزرگ ايران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگير محاسبات غلط ناشي از عدم اشراف بر عمق دلدادگي همه آحاد مردم و خصوصا دختران اين سرزمين به احکام الهي و اولياء دين است.
بر اساس اطلاعات پيدا و پنهان، دشمنان در آشوب هاي سال گذشته تلاش کردند حجاب را به موضوعي براي دو قطبي سازي و ايجاد شکاف هاي عميق اجتماعي و عاملي براي انفکاک ملت از حاکميت تبديل نمايند و در اين راه از همه ظرفيت شبکه هاي اجتماعي خارجي به عنوان بستر تهاجم عليه ذهن و قلب نوجوان و جوان ايراني به کار بست. در حالي که برآورد غلط تبهکاران فرهنگي داخلي و خارجي بر رويگرداني بانوان محترم ايراني از حجاب تمرکز يافته بود، «سيلي» افراد «ضعيف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استيلاي يأس بر اردوگاه جنگ چند بعدي معاندان ايران اسلامي گرديد. به همين دليل وزارت کشور بر خود فرض مي داند که به احترام همه زنان و دختران ايراني که در طوفان فتنه ترکيبي دشمن استوار مقاومت کردند و به الگويي از پايداري شناختي براي همه آحاد ملت تبديل شدند بايستد و ابراز فروتني نمايد.
مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروري است:
۱. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ايران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ايشان مبني بر داشتن جامعه اي عفيف و با حيا صحه ميگذارد و گوشي شنوا و زباني پاسخگو و بازويي توانمند براي تأمين حقوق مردم بويژه حق زيست عفيفانه به عنوان يکي از حقوق اساسي آحاد ملت مي باشد. اين امر در ماههاي گذشته و رفتار اکثريت قاطع بانوان ايراني در حفظ حجاب به وضوح نشان داده شده و بر اين اساس مدعاي مواجهه متناسب با مظاهر بي عفتي يا بي حجابي داراي مباني اصيل شرعي، قانوني و انساني بوده و از باب حقوق عامه مردم به صورت يک موضوع اولويت دار مطمح نظر مسئولان امر مي باشد.
۲. ترديدي وجود ندارد که حجاب از پايه هاي تمدني ملت ايران بوده و يکي از زيرساخت هاي بناي حياتي خانواده مي باشد. در حالي که خانواده گرايي و حفظ حريم آن از اصول زيست اجتماعي ايرانيان است مي بايست از حريم حجاب و عفاف براي تحکيم بنيان خانواده محافظت نمود و بر تقويت و گسترش آن ملازمت نمود.
۳. از همه مراجع ديني، فرهنگي و اجتماعي تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در ميدان، تبيين اين موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوي مثبت در امر حجاب را براي همه طيف هاي نيازمند به بهره هاي فکري و ذهني بيش از پيش باز نمايند. ترديدي نيست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترين راهبرد در بهبود وضعيت حجاب خواهد بود.
در پايان ضمن تأکيد بر غير قابل ترديد بودن حجاب از منظر نظامات سياسي، فرهنگي و اجتماعي کشور خاطر نشان مي شود که با توجه به پايبندي اکثريت قاطع بانوان و دختران ايراني به اين امر با تأکيد مجدد بر لزوم رعايت حجاب در همه اماکن و معابر عمومي و ضمن اعلام حمايت از همه آمران به معروف و ناهيان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائي، ضابطان و ساير نهادهاي ذيربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدي به حريم و هويت مقدس زن مسلمان ايراني را نخواهند داد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06