پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بيانيه وزارت کشور بار ديگر لزوم صيانت از عفت اجتماعي را يادآور شد 

کد خبر: 190892 تاریخ انتشار: 1402/01/12
نمایش: 555
اخبار
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: به عنوان يکي از متوليان فرهنگي از بيانيه وزارت کشور که بار ديگر ضرورت عمل به قوانين کشور را يادآور و بر لزوم صيانت از عفت اجتماعي و پاسداشت نهاد خانواده تاکيد کرد، قدرداني و بايد بسترهاي اجرايي کردن آن را با هماهنگي بين بخشي ايجاد کرد.
‌به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، پيام احمدي روز شنبه ۱۲ فروردين در خصوص تبيين بيانيه روز گذشته وزارت کشور افزود: مردم ايران در طي قرون متمادي جامعه اي عفيف را ساخته، در عفت زيسته و با آن سرآمد جهانيان در فرهنگ و ادب و پارسايي و اخلاق شده اند و در اين ميان تاريخ اين سرزمين از سنگ نگاره ها تا لباس اقوام تا نهضت هاي متعدد همچون نهضت گوهرشاد گواه اين مدعاست. 

وي با تاکيد بر اينکه چادر به عنوان يک حجاب ايراني سالهاست با زنان اين سرزمين عجين است و اين عفت و حجب و حيا سبب ساز بقاي اجتماعي و خانوادگي مردم اين سرزمين مي باشد، تصريح کرد: هر تهاجم و جنگي ناگزير با تلفات و آسيب هايي همراه است و در تهاجم فرهنگي و جنگ نرم که استکبار جهاني عليه ملت ايران به پا کرد، عده از مردم دچار آسيب هايي از جنس باورها و نمادها و نمود ها شدند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه مقابله با بدحجابي يک مطالبه عمومي است، ادامه داد: يکي از اين آسيب ها پديده ناخوشايند کشف حجاب در جامعه است که عده قليلي به آن مبادرت کرده اند و اکثريت جامعه به خصوص زنان اين مرز و بوم دغدغه مندانه و با علم به آينده اين ناهنجاري و اثرات سو آن بر جامعه و خانواده از مسئولين امر مطالبه برخورد با آن را دارند.

احمدي افزود: برخورد با بي حجابي يک مطالبه عمومي از ميان اقشار مختلف مردمي ست که نگران تبعات اين منکر اجتماعي بر سرنوشت خود و خانواده هاي خود هستند و بي شک در تهاجم فرهنگي و جنگ ترکيبي اين روزها، کار به بي حجابي ختم نخواهد شد و اين موضوع لزوم برخورد با اين پديده شوم را بيش از پيش ضروري مي سازد .

وي با بيان اينکه پديده بي حجابي يکي از نمود هاي تهاجم فرهنگي است، اظهار داشت: اين آسيب به عده کمي از مردم اين سرزمين وارد شده است و بايد براي بهبود اين آسيب که خود جنبه هاي مختلف دارد اقدام کرد و شمار بسيار معدود و اندکي از زنان بي حجاب که وابستگي به گروهک هاي جنايتکار دارند که در رصدهاي فرهنگي به عمل آمده، ايشان با هدف قبح شکني اقداماتي را انجام دادند و حتي عده اي را براي قبح شکني اجير کردند و شبکه هاي فساد را شکل دادند که برخورد با آنها يک برخورد فرهنگي نيست، نيازمند ورود جدي تر نهاد هاي امنيتي و انتظامي است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري، اقدامات اقناعي و تبييني را از مهمترين راهکارهاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: برخي دختران به خصوص نوجوانان شبهات علمي و فقهي در مورد حجاب دارند و فلسفه حجاب براي آنها تبيين نشده است که اين مورد بر عهده دستگاه هاي فرهنگي به خصوص آموزش و پرورش است که با نهضت تبيين براي ايشان روشنگري صورت پذيرد و عده اي هم با علم نسبي به فلسفه حجاب و ضرورت آن و بدون سو نيت از سر غفلت و راحت طلبي از حجاب کامل برخوردار نيستند که با نهضت مردمي امر به معروف و نهي از منکر زباني و با روي خوش و گفتار نرم و دلسوزانه به ايشان يادآوري و تذکر داده مي شود که عموما مورد پذيرش قرار مي گيرد.

احمدي خاطرنشان کرد: به جز عده اي بسيار اندک که افسران جنگ نرم و تهاجم فرهنگي دشمن در کشور هستند که مي طلبد برخورد قهري در موردشان انجام شود در مورد ساير آسيب ديدگان تهاجم فرهنگي با اقدامات اقناعي و تبييني و گفتماني مي توان ضرورت حجاب را يادآور و مشارکت  ايشان را در حفظ عفت عمومي و پاسداشت از نهاد خانواده و اجتماع به دست آورد.

وي با قدرداني از بيانيه اخير وزارت کشور در خصوص تبيين فرهنگ عفاف و حجاب، تصريح کرد: به عنوان يکي از متوليان فرهنگي از بيانيه وزارت کشور که بار ديگر ضرورت عمل به قوانين کشور را يادآور و بر لزوم صيانت از عفت اجتماعي و پاسداشت نهاد خانواده تاکيد نمود تشکر مي کنم.
احمدي افزود: اميد مي رود مسئولان در سطوح ملي و استاني اقدامات عملي را در کنار بيانيه ها به خصوص در زمينه هاي فرهنگي و هنري مد نظر قرار دهند چرا که تاثير اقدامات تبليغي، فرهنگي و هنري در پاييز و زمستان سال گذشته با حضور مبلغين در مدارس، برگزاري نمايش هاي تاثير گذار و ... بسيار بارز و مشخص بوده است. 

وي يادآورد شد: بايد از مردم استان سرفرازمان که با تاب آوري فرهنگي در مقابل عظيم ترين جنگ ترکيبي تاريخ بشريت که با مشارکت چندين کشور و با مدرن ترين امکانات تدارک ديده شده بود مردانه ايستادند و عمده نقشه هاي آنان را نقش بر آب کردند تشکر و قدرداني عملي کرد. اين فرهنگ اصيل، کهن و پيشرو که مردم عزيز و صبور ايران اسلامي حاملان آن هستند نشان داده حرف هاي جدي در سطح جهاني دارد و اسباب فخر در ميان ساير ملل است. اميدوارم بتوانيم با کمک مردم در رشد و اعتلاي فرهنگ فاخرمان قدم برداريم و سبب ساز پيشرفت هاي روز افزون استانمان شويم.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06