پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

 جلسه شبانگاهي ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري برگزار شد

کد خبر: 190984 تاریخ انتشار: 1402/01/24
نمایش: 437
اخبار
نخستين نشست ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري شبانگاه چهارشنبه ۲۳ فروردين‌ماه با تاکيد بر حفظ آماده‌باش همه نيروهاي امدادي و راهداري به رياست استاندار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري شامگاه چهارشنبه در اين ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري اظهار داشت: به‌دنبال فعاليت اين سامانه بارشي پيش‌بيني آذرخش، باد شديد، رانش و ريزش کوه شده است و تمامي اعضاي اين ستاد در مناطق گوناگون استان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وي افزود: جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري اطلاع‌رساني و هشدارهاي لازم را به کشاورزان، باغداران، شيلات‌داران و گروه‌هاي زيرمجموعه در شهرستان‌هاي استان داشته باشند.

حيدري تصريح کرد: مراقبت لازم براي پيشگيري از سقوط دکل‌هاي مخابراتي و برق انجام و در صورت بروز هرگونه خسارت نسبت به رفت سريع آن اقدام شود.


وي يادآور شد: شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري وضعيت سدهاي بزرگ استان را رصد و درصورت لزوم نسبت به بازگشايي و تنظيم ورودي‌ها و خروجي‌ها اقدام کند.

رييس ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري اظهار داشت: بازگشايي مسيل‌ها، پل‌ها، آب‌راه‌ها و مسيرهايي عبور آب به‌طور جدي و سريع انجام شود.

وي گفت: پليس‌راه و اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي چهارمحال و بختياري نسبت به رصد و نظارت بر محورهاي ارتباطي استان نظارت کامل داشته باشند.

حيدري تاکيد کرد: اداره‌کل امور عشاير چهارمحال و بختياري و اداره‌کل منابع‌طبيعي و آبخيزداري استان با همکاري فرمانداران نسبت به اطلاع‌رساني به عشاير و اقناع‌سازي آنان با هدف پيشگيري از کوچ زودهنگام اقدام کنند.

وي افزود: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري براي پيشگيري به‌موقع از کدورت آب در نقاط مختلف استان اقدام لازم را در سريع‌ترين زمان ممکن انجام دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اعتبارات تخصيص يافته به مديريت بحران استان در سال گذشته و توزيع آن بين فرمانداري‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي استان مطلوب بود و نحوه هزينه‌کرد آن بايد اعلام شود.

وي يادآور شد: در اين راستا گزارش دقيق اعتبار اختصاص يافته براي اجراي طرح‌هاي مرتبط با مديريت بحران در حوزه‌هاي زيرمجموعه جهاد کشاورزي، راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، منابع‌طبيعي و آبخيزداري، دهياري‌ها و شرکت آب منطقه‌اي اعلام و پيشرفت فيزيکي اين طرح‌ها رصد و گزارش شود.

حيدري اظهار داشت: از امکانات پيمانکاران و بخش خصوصي براي جلوگيري از هرگونه خسارت ناشي از فعاليت سامانه بارشي جديد در چهارمحال و بختياري مورد توجه مسوولان مرتبط باشد.

وي گفت: نيروهاي جهادي زيرمجموعه سپاه پاسداران حضرت قمر بني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري هم در آماده‌باش کامل باشند.

رييس ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: شهرداري‌هاي استان به‌ويژه شهرداري شهرکرد براي جلوگيري از خسارت‌هاي احتمالي ناشي از فعاليت سامانه بارشي مانند شکستگي درختان آمادگي لازم را داشته باشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: مردم چهارمحال و بختياري افرادي ولايت‌مدار و بابصيرت هستند که در راهپيمايي‌هاي مختلف حضور گسترده و فعال دارند و در راهپيمايي روز جهاني قدس هم به‌طور پرشور و حداکثري شرکت مي‌کنند.

حيدري تصريح کرد: انسجام، وحدت و همدلي بين مردم، مسوولان و قشرهاي مختلف منجر به تسريع در روند توسعه همه‌جانبه و پيشگيري از بروز حوادث در زمان‌هاي مختلف خواهد شد.

ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06