پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

رتبه نهم استان در اجراي طرح نهضت ملي مسکن

کد خبر: 190992 تاریخ انتشار: 1402/01/24
نمایش: 477
اخبار
 استاندار چهارمحال و بختياري به گزارش اعلام شده در نشست شوراي تامين مسکن کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس اين گزارش استان در تامين مسکن و اجراي طرح نهضت ملي مسکن رتبه نهم را در کشور دارد.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري روز پنجشنبه در پايان نشست شوراي تامين مسکن کشور که از طريق ارتباط ويدئوکنفرانس با حضور رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه وضعيت به نسبت خوبي در اجراي طرح نهضت ملي مسکن در کشور داريم اما نبايد به اين وضعيت قانع باشيم و بايد در رتبه نخست اجراي اين طرح قرار گيريم.

وي ادامه داد: در ماه‌هاي اخير اجراي طرح نهضت ملي مسکن در استان با تحولات خوبي روبرو شده است و اين روند بايد با قوت بيشتر ادامه يابد تا هم دغدغه رييس‌جمهور در خصوص تامين مسکن براي مردم رفع شود و هم بتوان با رونق صنعت توليد مسکن، ساير صنايع وابسته را فعال و براي جوانان اشتغالزايي کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري بر ضرورت روان‌سازي اعطاي تسهيلات به متقاضيان نهضت ملي مسکن در استان تاکيد کرد و گفت: 20 درصد تسهيلات اختصاص يافته به استان بايد به مسکن تعلق گيرد که روساي بانک‌ها بايد اين موضوع را به جد در دستور کار قرار دهند.

حيدري سهميه استان طي چهار سال را احداث 40 هزار واحد مسکن شهري و 14 هزار مسکن روستايي در طرح نهضت ملي مسکن اعلام و خاطرنشان کرد: پيش‌بيني مي‌شود در سه ماهه ابتدايي امسال 600 واحد به متقاضيان واگذار شود.

وي با بيان اينکه از همه ظرفيت‌هاي استان براي تامين زمين موردنياز طرح نهضت ملي مسکن استفاده مي‌شود، افزود: تاکنون براي 70 درصد سهميه استان زمين تامين شده است.


حيدري برگزاري تور و بازديد مردم از طرح هاي در دست احداث مسکن را عامل مهمي در مشارکت آنها دانست و اظهار داشت: علاوه بر آنکه بايد در جلب مشارکت مردم اقدامات بيشتري انجام داد يک تيم هم تشکيل و به صورت شهرستاني به بررسي موانع طرح پرداخته و گزارشي از آن به استان ارائه دهد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07