پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تحقق اهداف آموزش و پرورش نيازمند کار نهضتي است

کد خبر: 191030 تاریخ انتشار: 1402/01/27 10:54:57
نمایش: 607
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري تحقق اهداف تعليم و تربيت را نيازمند کار نهضتي و جهادي دانست و گفت: در همين راستا بايد از ظرفيت دانش‌اموزان، اوليا، معلمان و خيران نيز استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري روز يکشنبه 27 فروردين در نشست شوراي آموزش و پرورش استان اظهار داشت: يکي ديگر از وظايف مهمي که بر عهده معلمان قرار دارد جهاد تبيين و انتظار مي‌رود اين قشر پرچمداران جهاد تبيين مورد تاکيد رهبر معظم اتقلاب باشند.

وي با اشاره به روز و هفته معلم در اردي‌بهشت‌ماه افزود: در اين هفته از معلمان، فرهنگيان، آموزگاران و فعالان اين عرصه قدرداني شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: جذب و گزينش يک‌هزار و ۴۹ معلم از سوي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در سال گذشته اقدام قابل‌قبول و قابل‌توجهي است که بايد مورد تشويق قرار گيرد.

حيدري يادآور شد: از خيرين نيک‌انديش، استادان دانشگاهي، خانواده‌هاي و گروه‌هاي مختلف براي شناسايي و رفع مشکلات مرتبط با آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري مور توجهي همگان باشد.

رييس شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري افزود: آسيب‌شناسي مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش استان و ارائه راهکارهايي براي رفع آن در سال‌جاري مورد توجه متوليان امر باشد.

وي نقش معلمان در تحقق جهادتبيين را تاثيرگذار دانست و گفت: معلمان در پيشرفت، آگاهي‌بخشي و پيشرفت هر کشور نقش مستقيم ايفا مي‌کنند و در اين راستا بايد به آغاز جهاد تبيين از مدارس توجه کرد.

حيدري وارد شدن جهادتبيين به کلاس‌هاي درس را ضروري اعلام و تاکيد کرد: بايد از هم‌اکنون به‌صورت مستمر ارتباط بين معلمان و دانش‌آموزان و برگزاري نشست‌هاي بصيرتي با هدف آگاهي‌بخشي تقويت شود.

وي با اشاره به لزوم توجه جدي به بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي افزود: بومي‌سازي و پياده‌سازي اين بيانيه در آموزش و پرورش و مدرسه‌ها به‌طور جدي در دستور کار متوليان امر باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: رتبه‌بندي معلمان، پرداخت بخش مهمي از مطالبات فرهنگيان و بازنشستگان، ساخت مدارس، تجهيز مدارس و ارتقاي وضعيت آموزش و پرورش در دولت سيزدهم مورد توجه قرار گرفت.

وي يادآور شد: مسوولان اداره‌کل و رؤساي مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري بايد نسبت به رصد ميداني از مدارس، آسايشگاه‌ها و خوابگاه‌هاي زيرمجموعه در شهرستان‌هاي مختلف استان و حضور مستمر بين دانش‌آموزان اقدام کنند.

حيدري اظهار داشت: توجه جدي به مديريت مدارس چهارمحال و بختياري را ضروري دانست و اظهار داشت: بازگشايي مدارس و دانشگاه‌هاي کشور و استان يک تهديد جدي براي دشمن است.

وي گفت: توجه ويژه به معلمان بازنشسته، سرکشي از آنان و تجليل آن‌ها از سوي مسوولان آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در دستور کار مسوولان مرتبط قرار گيرد.

رييس شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: توسعه فعاليت گروه‌هاي جهادي با اولويت تعمير، بازسازي، نوسازي و زيباسازي مدرسه‌هاي مناطق مختلف استان را اولويت مناطق روستايي و محروم مورد توجه باشد.

وي افزود: برنامه‌ريزي به سمت‌وسوي رشته‌هاي آموزشي فني با هدف تقويت ارتباط بين هنرستان‌ها و آموزشگاهاي فني‌وحرفه‌اي از مهم‌ترين نيازهاي کنوني جامعه به‌شمار مي‌رود.

حيدري تصريح کرد: توجه به دانشگاه فرهنگيان و تقويت آن يک سرمايه‌گذاري در حوزه آموزش و پرورش با هدف روان‌سازي مشکلات اين بخش است.

وي يادآور شد: برگزاري اردوهاي فرهنگي نقش مهمي در ارتقاي آموزش و تقويت روحيه تعاون بين دانش‌آموزان و فرهنگيان دارد.

حيدري اظهار داشت: اعتبارات مصوب سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري و بودجه‌هاي سال ۱۴۰۱ بايد به‌طور ۱۰۰ درصدي جذب شود.

وي گفت: استفاده از توان خيران نيک‌انديش براي ساخت مدرسه در بخش‌ها و حوزه‌هاي مختلف چهارمحال و بختياري بهره‌گيري و استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: دستگاه‌هاي اجرايي استان خواسته‌ها و امور مرتبط با آموزش و پرورش را با سرعت پيگيري و عملياتي کنند.

حيدري افزود: فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهياران و مديران کل دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري از برنامه‌هاي روز و هفته بزرگداشت مقام معلم در سال‌جاري حمايت کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06