پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
ايرنا/

مصوبات سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري در حوزه برق‌رساني اجرايي شد

کد خبر: 191035 تاریخ انتشار: 1402/01/28 02:53:50
نمایش: 685
اخبار
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري گفت: در جريان سفر رييس‌جمهور به استان ۲ طرح در حوزه برق مصوب شد که اين مهم با برق‌رساني به سه روستا و بهينه‌سازي شبکه‌هاي شهري و روستايي استان اجرايي شد.

به گزارش روابط عمومي استاندار چهارمحال و بختياري به نقل از خبرگزاري ايرنا،  مجيد فرهزاد در نشست خبري با خبرنگاران اين استان افزود: در سفر رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت به استان مقرر شد تا برق‌رساني به سه روستاي سخت‌گذر شهرستان کوهرنگ انجام گيرد که اين مهم در روزهاي ابتدايي امسال محقق و روستاهاي لپد عليا، لپد سفلي و دره‌بالا از توابع بخش بازفت از طريق اتصال به شبکه سراسري، برق‌دار شد.

وي ادامه داد: برق‌رساني به اين سه روستا با احداث ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط، يک هزار و ۱۰۰ متر شبکه فشار ضعيف و نصب سه دستگاه ترانسفورماتور انجام شده است.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري تصريح کرد: برهمين اساس تاکنون ۱۰۰ درصد خانوارهاي شهري و ۹۹.۷ درصد خانوارهاي روستايي (۷۵۵روستا) در سطح استان برق‌دار شده است.

فرهزاد در ادامه تصويب ۷۵ ميليارد تومان اعتبار براي توسعه و بهينه‌سازي شبکه‌هاي شهري و روستايي را از ديگر مصوبات سفر رييس‌جمهور به استان عنوان کرد و گفت: مقرر شد که براي اجراي اين مصوبه ۶۰ ميليارد تومان از محل منابع داخلي و ۱۵ ميليارد تومان از محل اعتبارات استاني تامين شد که تاکنون ۶۰ ميليارد تومان اعتبار از منابع داخلي تخصيص يافته و اجراي اين مصوبه با قوت در حال انجام است.

سرمايه‌گذاري ۳۴۴ ميليارد تومان براي اجراي شبکه‌هاي توزيع برق

وي به عملکرد اين شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۳۴۴ ميليارد تومان اعتبار براي برق‌رساني به هشت روستا، بهينه‌سازي شبکه روستايي، توسعه شبکه فشار متوسط، اجراي شبکه‌هاي هوشمند، افزايش ظرفيت پست توزيع و اجراي طرح‌هاي تامين برق‌ کشاورزي و صنايع در سال گذشته هزينه شد.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در مجموع از سال ۹۶ تا پايان سال ۱۴۰۱ افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان تاسيسات برق به تجهيزات استان اضافه و شبکه‌هاي برق‌رساني اجرا شده است.

فرهزاد، هوشمندسازي صنعت برق را از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين شرکت عنوان کرد و افزود: در همين راستا ۲۰۰ کيلومتر فيبرنوري خريداري و اجرا مي‌شود.

وي، کاهش چهار درصدي تلفات انرژي برق را از ديگر توفيقات اين شرکت در استان اعلام کرد و افزود: تلفات انرژي برق از ۱۲.۵ درصد از سال ۹۶ به هشت درصد در سال‌جاري رسيده است.

توزيع سه هزار پنل خورشيدي بين عشاير استان

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري از توزيع سه هزار پنل بين عشاير استان خبر داد و گفت: تلاش مي‌شود تا يک هزار پنل ديگر نيز در استان توزيع شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06