پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تحقق وعده روز اول/ احياي سرمايه اجتماعي با تامين آب پايدار

کد خبر: 191036 تاریخ انتشار: 1402/01/28
نمایش: 720
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري در همان روزهاي آغازين شروع کار خود وعده تامين آب پايدار براي بخش‌هاي شرب، کشاورزي را به مردم داد و اکنون پس از گذشت 16 ماه مظاهر تحقق اين مهم در استان رخ‌نمايي مي‌کند.
رهبر معظم انقلاب در ششم شهريور سال 1400 در نخستين ديدار با رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت بيانات راهگشايي فرمودند. ايشان در فرازي از بيانات خود تاکيد کرد: "مسئله‌ي احياي اعتماد مردم و اميد مردم هم بسيار چيز مهمّي است؛ چون اعتماد مردم بزرگ‌ترين سرمايه‌ي دولت است. مردم وقتي به شما اعتماد کردند و اميد به شما داشتند، با شما راه مي‌آيند و کمکتان ميکنند؛ اين بزرگ‌ترين سرمايه است براي دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البتّه اين متأسّفانه يک مقداري آسيب ديده و بايستي ترميم کنيد اين را و راهکارش هم اين است که حرف و عمل مسئولين يکي باشد؛ وعده‌اي اگر به مردم داديد، طبق آن وعده اگر عمل کرديد، مردم به شما اعتماد پيدا مي‌کنند؛ اگر شما وعده کرديد و عمل نشد يا گفتيد فلان کار شده، مردم در واقعيّت ديدند نشده، اعتماد مردم سلب مي‌شود؛ واقعاً بايد خيلي بِجِد‌ مراعات کنيد اين معنا را."

اين بيانات راهگشا از همان ابتدا سرلوحه کار هيات دولت سيزدهم و در لايه‌هاي پاييني در استانها از جمله استان چهارمحال و بختياري قرار گرفت بطوريکه در آيين معارفه استاندار، مهمترين وعده‌اي که غلامعلي حيدري به مردم داد، تامين آب پايدار با اولويت شرب، کشاورزي و صنعت بود. تحقق اين مهم در حاليکه در دولت‌هاي قبل به بن‌بست خورده بود اما اکنون با گذشت 16 ماه از عمر خدمتگزاري استاندار، مشکل تامين آب پايدار استان برطرف شده و اين مهم يکي از مظاهر دولت صادق‌الوعد سيزدهم به منصه ظهور رسيده است.

طرح تامين آب شرب نيمي از جمعيت استان پس از يک دهه وقفه اکنون در آستانه بهره‌برداري است، بخش مهمي از تجهيزات طرح بارگيري و در محل آبگير با موفقيت نصب شده و هم اکنون آب بطور آزمايشي در لوله‌هاي مسير جاري شده است و مردم بزودي شيريني اين اقدام دولت سيزدهم در راستاي تامين آب شرب پايدار را مي‌چشند.

علاوه‌بر آن سد باباحيدرکه اجراي آن 14 سال به طول انجاميده با ورود قرارگاه خاتم‌الانبيا ظرف 2 ماه آينده آبگيري وآب مورد نياز بخش‌هاي شرب، صنعت و کشاورزي شهرستان فارسان را تامين مي‌کند.

رفع تنش آبي در روستاهاي استان از ديگر خدمات شاخص دولت سيزدهم و از وعده‌هاي مهم استاندار به شمار مي‌رود بطوريکه در سال 99 بيش از 200 روستاي استان با تنش آبي روبرو بود اما با کمک گرفتن از قرارگاه امام حسن(ع) و راه‌اندازي نهضت آبرساني در استان اکنون تنش آبي در روستاهاي استان برطرف و عمليات تامين آب شرب پايدار براي بيش از 150 روستاي استان در حال اجراست.

عمليات اجرايي سد آقبلاغ با تامين 10 تا 12 ميليون مترمکعب آب نيز در اين دولت آغاز شد و قرار است با تکميل آن بخشي از نياز آب کشاورزي و صنعت در شهرستان بروجن  تامين شود و سد گهرو نيز که يکي از طرح‌هاي مهم حوزه آب شهرستان کيار به شمار مي‌رود و بخشي از آب بخش کشاورزي اين شهرستان را تامين مي‌کند در دست مطالعه قرار گرفت.

همچنين در حال حاضر عمليات ايجاد شبکه فاضلاب براي 17 شهر استان در دست اجراست که اين موضوع در طول تاريخ استان بي‌سابقه بوده است.

بي‌شک تحقق وعده‌هاي دولت در احياي اعتماد عمومي که از مهمترين سرمايه‌هاي اجتماعي به شمار مي‌رود در سالي که انتخابات مجلس شوراي اسلامي را در اسفند ماه در پيش داريم اقدام مهمي است که مي‌تواند در تحقق حضور حداکثري و گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي نقش بي‌بديلي ايفا کند.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06