پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بهبود شاخص‌هاي بازار کار چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰

کد خبر: 191038 تاریخ انتشار: 1402/01/28
نمایش: 626
اخبار
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري گفت: شاخص‌هاي بازار کار استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بهبود يافته است.

علي شهريارپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاکيد کرد: با اعلام نتايج فصل چهارم آمارگيري از طرح نيروي کار در سال‌جاري، نتايج هر چهار دوره آمارگيري از سوي مرکز آمار ايران اعلام و در نتيجه وضعيت بازار نيروي کار کشور و استان‌ها در سال ۱۴۰۱ مشخص شده است.

وي افزود: براساس نتايج اعلامي از سوي مرکز آمار ايران نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري در فصل بهار سال ۱۴۰۱ برابر ۱۰.۶، فصل تابستان هشت درصد، فصل پاييز ۱۰.۱ درصد و در فصل زمستان ۱۳.۵ درصد بوده است.

شهريارپور تصريح کرد: به‌دليل آن بسياري از فعاليت‌هاي اقتصادي تحت تاثير تغييرات دما و شرايط آب هوا هستند، شاخص‌هاي بازار نيروي کار در چهار فصل سال يکسان نبوده و به‌طور معمول نرخ بيکاري فصل زمستان در استان‌هاي سردسير از نرخ بيکاري ساير فصول بالاتر است.

وي يادآور شد: اگر چه نرخ بيکاري فصل زمستان سال۱۴۰۱ در مقايسه با فصل زمستان سال ۱۴۰۰ هم در سطح کشور و هم در سطح استان اندکي افزايش داشته است ولي ميانگين نرخ بيکاري چهار فصل سال ۱۴۰۱ استان برابر ۱۰.۶ درصد بوده که در مقايسه با ميانگين نرخ بيکاري چهار فصل سال ۱۴۰۰ به ميزان ۱.۷ درصد کاهش نشان مي‌دهد و حاکي از بهبود شاخص‌هاي بازار کار استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌هاي قبل از آن است.

شهريارپور اظهار داشت: تاريخ اجراي طرح آمارگيري نيروي کار در چهارمحال و بختياري در فصل زمستان همزمان با سراسر کشور ۱۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ بوده است که در بازه زماني ياد شده، استان به‌دليل بارش سنگين برف و برودت بيش از حد هوا در شرايط اضطراري قرار داشت و رکود ناشي از سرما و بارش برف بر شاخص‌هاي بازار نيروي کار زمستان ۱۴۰۱ تاثيرگذار بوده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07