پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار تاکيد کرد؛

تحقق شعار از مسير بهره‌گيري حداکثري از ظرفيت معادن استان

کد خبر: 191054 تاریخ انتشار: 1402/01/30 01:45:34
نمایش: 793
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: يکي از مهمترين راهکارهاي تحقق شعار سال بهره‌گيري حداکثري از ظرفيت معادن استان در راستاي رشد توليد و افزايش اشتغال است که اين مهم بايد در راس برنامه‌هاي اين حوزه قرار گيرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي روز چهارشنبه 30 فروردين در نشست شوراي معادن اين استان افزود: استان از ظرفيت خوبي در حوزه معادن برخوردار است اما از اين ظرفيت در راستاي رونق توليد و اشتغال در استان بطور کامل بهره‌گيري نشده و مي‌طلبد اين مهم در سالجاري در راس برنامه متوليان امر قرار گيرد.

وي ادامه داد: يکي از موضوعات مهمي در خصص فعاليت هاي معدني در استان بايد لحاظ شود، اجراي مسوليت‌هاي اجتماعي معدن‌کاران است که اين مهم با تشکيل کارگروهي از سوي متوليان امر بررسي و نتيجه آن به نشست بعدي شورا ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در سالهاي گذشته در راستاي رونق توليد و اشتغال از ظرفيت هاي معادن استان بطور کامل و حداکثري استفاده نشده است، افزود: براي اين مهم بايد در سالجاري متناسب با شعار سال برنامه‌محور باشيم.

حيدري، خام‌فروشي را آفت فعاليت هاي معدني استان دانست و گفت: اگر بتوانيم در حوزه فراروي محصولات به ويژه سنگ‌هاي زينتي اقدام کرد هم ارزش افزوده توليدات بالا مي‌رود و هم اشتغال بيشتري مي‌توان ايجاد کرد.

وي، رونق ساخت و ساز مسکن در قالب نهضت ملي را فرصتي مناسبي براي بازاريابي توليدات معدني استان عنوان کرد و افزود: بايد از اين ظرفيت نهايت بهره‌گيري را داشت و بخش قابل توجهي از نيازهاي استان خود و ساير استانها را در اين خصوص تامين کرد.

وي توجه به منافع عمومي در فعاليت‌هاي معدني را مهمترين اصل استان دانست و اظهار داشت: هر منطقه‌اي که مجوز احداث معدن صادر مي‌شود نه تنها بايد به حفظ محيط زيست و منابع طبيعي توجه داشت بلکه بايد زمينه را براي بهره‌مندي مردم از منافع اين فعاليت‌هاي اقتصادي فراهم کرد تا با مشکل اجتماعي روبرو نشويم.


 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07