پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تدوين پيش نويس اوليه سند پيشرفت و توسعه استان

کد خبر: 191222 تاریخ انتشار: 1402/02/16 14:07:23
نمایش: 514
اخبار
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري با اشاره به تنظيم سند پيشرفت و توسعه به‌عنوان مهم‌ترين برنامه اجرايي و راهبري توسعه استان براساس برنامه هفتم توسعه گفت: براي تنظيم اين سند ۱۵ کميته تشکيل شده که تاکنون ۶ کميته پيش‌نويس اوليه سند را ارائه داده‌اند.

علي شهريارپور روز شنبه در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: از اين مبلغ ۴۶ هزار و ۴۴۰ ميليارد ريال تخصيص پيدا کرده است.

وي افزود: مديران دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري به تفکيک منابع در اختيار، چگونگي جذب آن و عمليات اجرايي طرح‌هاي خود را در نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان درخصوص توضيح لازم را ارائه کردند.
شهريارپور تصريح کرد: جذب سريع‌تر اين اعتبارات از سوي مسوولان تمامي دستگاه‌هاي اجرايي استان ضروري است و بايد اقدامات لازم براي جذب اين اعتبارات را تا ۱۰ روز ديگر انجام شود.
وي با اشاره به تنظيم سند پيشرفت و توسعه چهارمحال و بختياري به‌عنوان مهم‌ترين برنامه اجرايي و راهبري توسعه استان براساس برنامه هفتم توسعه يادآور شد: براي تنظيم اين سند ۱۵ کميته تشکيل شده که تاکنون ۶ کميته پيش‌نويس اوليه سند را ارائه داده‌اند.
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: براي تکميل اين سند بايد از توان تمام مشاوران و ذي‌نفعان استان و شهرستان‌ها بهره‌گيري و کميته تخصصي تشکيل شود.
وي گفت: در کنار منابعي که از بودجه عمومي اختصاص پيدا کرده ظرفيت‌هاي خوبي در قانون بودجه در قالب مولدسازي، تهاتر نفت و ماده ۵۶ قانون الحاق پيش‌بيني شده که منابع خوبي به چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا کرده است.
شهريارپور تاکيد کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال از محل از ماده ۵۶ و ۱۱ هزار ميليارد ريال از محل تهاتر نفت به چهارمحال و بختياري اختصاص داده شد که در سال‌جاري بايد از اين ظرفيت بهره‌گيري بيشتري شود.
وي افزود: در اين نشست تامين زمين ۱۵ طرح سرمايه‌گذاري در چهارمحال و بختياري که مباحث تخصصي آن در کارگروه زيربنايي استان مطرح شده بود، مصوب شد تا عمليات اجرايي آن‌ها در آينده نزديک آغاز شود.
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: سامانه «منتاک» به‌عنوان مهم‌ترين سامانه ارائه گزارش نظارتي پيشرفتي از طرح‌ها در جلسه مطرح شد و اقداماتي که در استان براي تکميل پروژه‌ها انجام شده نيز مطرح و قرار شد مباحث اين سامانه تکميل شود تا بتوان از نتايج آن براي نظارت بر طرح‌هاي استان بهره‌گيري کرد.
وي يکي ديگر از موارد حائز اهميت براي چهارمحال و بختياري را جابجايي يا درجاسازي روستاها دانست و يادآور شد: روستاهايي شناسايي شده که بايد مطالعات اوليه آن‌ها انجام شود و انتخاب طرح‌هاي اولويت‌دار براي روستاهاي نيازمند درجاسازي تعريف مي‌شود.
شهريارپور تصريح کرد: روستاهاي مورد نظر فرمانداران در اين خصوص مطرح و براي هر کدام از آن‌ها تصميم‌هاي لازم گرفته شد.
وي با اشاره به برگزاري دور دوم سفرهاي رييس‌جمهور و هيأت دولت به استان‌هاي کشور يادآور شد: در اين دور از سفرها تکميل طرح‌هاي مصوب سفر مطرح است که بايد برخي پروژه‌ها تکميل، بهره‌برداري و در اين سفرها افتتاح شوند.
شهريارپور اظهار داشت: همچنين تکميل ساير طرح‌هاي مصوب سفر نخست رييس‌جمهور و هيأت دولت به استان‌ها ضروري است و طرح‌هايي که تامين مالي آن‌ها به مصوبات تکميلي نياز دارد و يا در سفر اول مغفول واقع شده‌اند و مصوب نشده‌اند براي مصوبه در دور دوم سفرها در اولويت هستند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06