پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان دستاورد مهم دولت سيزدهم است

کد خبر: 191235 تاریخ انتشار: 1402/02/17 22:11:37
نمایش: 390
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان پس از چند سال معطلي، يکي از مهمترين دستاوردهاي دولت سيزدهم براي رفع مشکلات معلمان بوده است.

غلامعلي حيدري روز يکشنبه در آيين تجليل از معلمان نمونه و برگزيده استاني و ملي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و همچنين در دولت سيزدهم، گام‌هاي بلندي براي رفع مشکلات جامعه فرهنگيان و معلمان به خصوص مشکلات معيشتي آنها برداشته شده تا معلمان در جايگاه واقعي خود قرار گيرند.

به گفته وي، اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان داراي موانع و مشکلاتي است که انتظار است پس از اصلاح نقاط ضعف رتبه‌بندي معلمان، رضايت‌مندي بيشتري براي اين قشر ايجاد شود.

حيدري به توجه و اهتمام دولت، نظام مقدس جمهوري اسلامي و همچنين مقام معظم رهبري بر رفع مشکلات اين قشر در راستاي اجراي شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري نگاه بلند و فاخري بر آموزش و پرورش دارند و معتقدند که معلمان معماران آينده کشور هستند و اين نگاه، راهبردي و بلند است.

به گفته وي، بنابر فرمايش مقام معظم رهبري معلمان، معماران آينده کشور هستند و بايد در جايگاه واقعي خود قرار گيرند و نفش‌آفريني داشته باشند تا شاهد پيشرفت کشور و استان باشيم.

وي بر هم‌افزايي، همفکري و تعامل بيشتر مسوولان و دولتمردان با معلمان و قشر فرهنگي تاکيد کرد و گفت: با استفاده از ظرفيت معلمان بايد مشکلات و کمبودهاي استان آسيب‌شناسي شود تا رفع موانع يکي پس از ديگري انجام شود و پيشرفت خوبي در استان و کشور داشته باشيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با تبريک روز معلم و همچنين انتخاب معلمان برتر استاني و ملي گفت: بزرگداشت هفته معلم فرصتي براي ارج نهادن و تکريم مقام و جايگاه معلمان است.

وي اظهار داشت: تجليل از مقام معلم و فرهنگيان شريف، تکريم منزلت رفيع علم و علم‌آموزي است و بزرگداشت مقام معلم نهادينه کردن فرهنگ تکريم است که اين امر نبايد به زمان خاص محدود شود و بايد مقام معلم در همه زمان‌ها تکريم شود.

حيدري افزود: معلمان بعد از پيروزي انقلاب با تاسي از مکتب اهل بيت(ع) درس فداکاري، ايثار، دانش و اخلاق را به دانش‌آموزان آموزش دادند و افراد بزرگ مانند شهيد حاج قاسم سليماني و شهيد فهميده را تربيت کردند که اين انسان‌هاي بزرگ و فاخر، تاثيرگذاري زيادي در سطح ملي و بين‌المللي داشتند که اين اثرگذاري نتيجه تربيت و آموزش خوب است و ما دست معلمان عزيز را به خاطر تربيت اين انسانهاي فرهيخته مي‌بوسيم و از تلاش آنها صميمانه تشکر مي‌کنيم.

وي اظهار داشت: افراد اثرگذار مانند شهيد فهميده که امام از ايشان به عنوان رهبر نام بردند، نتيجه درس‌آموزي و آموزش درست معلمان است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه آموزش پرورش رکن بي‌بديل و مورد توجه بزرگان و امامين انقلاب است، گفت: مقام معظم رهبري در خصوص جايگاه معلمانان رهنمون‌هاي فاخر داشته‌اند و از معلمان به عنوان سربازان گمنام در کشور، انقلاب و نظام ياد کرده‌اند که با حضور خود در مناطق مختلف به خصوص مناطق محروم و دور افتاده با احساس مسئوليت بالا به آموزش دانش‌آموزان مي‌پردازند و اين فعاليت معلمان قابل تقدير است.

وي شهيد فهميده را يکي از الگوهاي مهم معلمان عنوان کرد و گفت: اين شهيد بزرگوار انسان عالم و متعهدي بود که دقت‌نظر داشت و با نظم و انضباط خاصي که داشت به جايگاه عظيم در کشور دست پيدا کرد.

حيدري با تاکيد بر اينکه مقام معظم رهبري معلمان را معماران آينده کشور دانستند و فرمودند عبور از گردنه پيشرفت بودن آموزش پرورش امکان پذير نيست، گفت: بدون همراهي و همکاري فرهنگيان سند توسعه و پيشرفتي که براي استان طراحي شده محقق نخواهد شد و پيشرفت نخواهد داشت.

به گفته وي، بنا بر فرموده مقام معظم رهبري آموزش و پرورش مانند ۲ بال هستند و اگر هر کدام از اين‌ها کمرنگ شود دچار خصران و نابودي مي شويم و مشکلات جدي درجامعه ايجاد خواهد شد.

وي اظهار داشت: علم بايد داراي محتوا و همراه با پرورش و تربيت باشد تا تعادل در جامعه و نظام آموزشي کشور ايجاد شود و هر کدام از اين بال‌ها آسيب ببيند تعادل به هم مي‌خورد.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص اينکه پرورش بايد جذاب باشد و جاذبه داشته باشد اشاره کرد، گفت: کار پرورش بايد تقويت هويت ملي را به دنبال داشته باشد و نبايد دانش‌آموزان تحت تاثير فضاي مجازي، شبکه‌هاي اجتماعي و توطئه دشمن قرار گيرند.

وي بر تقويت هويت ملي و عشق به ميهن و پرچم در بين دانش‌آموزان به عنوان آينده‌سازان کشور تاکيد کرد و گفت: پرچم ملي افتخار کشور است و بايد تقويت پرچم در دل جوانان و نوجوانان زنده نگهداشته شود و با آسيب‌شناسي‌هاي دقيق توطئه دشمن براي کمرنگ جلوه دادن هويت ملي و پرچم را خنثي کنيم.

حيدري اظهار داشت: آموزش سبک زندگي اسلامي به عنوان يکي از وظايف معلمان است که اين آموزش‌ها بايد به فرزندان و آينده سامان جامعه با دلسوزي و علاقمندي آموزش داده شود تا اين قشر تحت تاثير هجمه سنگين دشمن قرار نگيرد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06