پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اجراي 700 طرح عمراني در شهرستان شهرکرد

کد خبر: 191255 تاریخ انتشار: 1402/02/19 23:10:42
نمایش: 456
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري گفت: هم‌اکنون ۷۰۰ پروژه در شهرستان شهرکرد در حال ساخت است.

 علي حيدري روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران تاکيد کرد: با توجه به حجم بالاي طرح‌هاي عمراني در شهرکرد بايد دستگاه‌هاي اجرايي و پيمانکاران با عملکرد مطلوب نسبت به تسريع در روند توسعه شهرستان شهرکرد براساس استانداردها اقدام کنند.

وي با اشاره به تفويض اختيار وظايف و مسئوليت‌هاي فراوان از سوي استاندار چهارمحال و بختياري به معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري افزود: علاوه‌ بر کارگروه‌هاي متعدد مسئوليت ستاد بحران، کارگروه کوچ، ساماندهي گلخانه‌ها و دامداري‌ها، تدوين سند توسعه چشم‌انداز و ستاد اربعين حسيني از جمله اين تفويض اختيارها به‌شمار مي‌رود.

حيدري تصريح کرد: زمان دقيق برگزاري دور دوم سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري مشخص نيست اما بايد طرح‌هاي مصوب سفر نخست به مرحله قابل‌قبول برسد.

وي در خصوص طرح‌هاي پيش‌بيني شده براي بهره‌برداري در سفر دوم رييس‌جمهوري به چهارمحال و بختياري يادآور شد: پروژه‌هايي مانند آب‌رساني نيمي از جمعيت استان، اجراي خط انتقال آب از سد باباحيدر به جونقان، بخشي از چهارخطه شهرکرد به شلمزار به‌طول ۱۵ کيلومتر، قسمتي از جاده بن به داران به‌طول ۶ کيلومتر، بخشي از محور بلداجي به گندمان به‌طول هفت کيلومتر، ساختمان بخشداري جونقان، نخستين واحدهاي طرح نهضت ملي مسکن از ۲۰۰ تا ۷۰۰ واحد، تقاطع غيرهمسطح سه‌راهي شهرکرد به هفشجان و ۴۹۶ واحد مسکوني آسيب‌ديده در زلزله کوهرنگ آماده بهره‌برداري مي‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به آغاز عمليات اجرايي ساخت تقاطع غيرهمسطح چهارراه آيت‌الله طالقاني به بلوار آيت‌الله کاشاني شهرکرد همزمان با ۳۱ اردي‌بهشت‌ماه جاري اظهار داشت: اجراي اين طرح در شوراي ترافيک مصوب شده است.

وي گفت: ۲ تقاطع غيرهمسطح ديگر در چهارراه آيت‌الله طالقاني به کمربندي ۱۵ خرداد و ابتداي ميدان معلم شهرکرد هم به‌زودي عملياتي مي‌شود.

حيدري تاکيد کرد: در سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري يک‌هزار ميليارد ريال براي مصلاي امام خميني (ره) شهرکرد مصوب شد که ۲۰۰ ميليارد ريال آن تاکنون تخصيص پيدا کرده است اما باتوجه به افزايش قيمت‌ها اين پروژه با يک‌هزار ميليارد ريال تکميل نخواهد شد.

وي افزود: در سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري براي تکميل و بهره‌برداري زيرساخت‌هاي محله منظريه شهرکرد ۲ هزار ميليارد ريال تصويب شد تا در اختيار شهرداري قرار گيرد که اين مبلغ در ازاي واگذاري زمين تامين مي‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري به تنش آبي سال گذشته در شهرکرد اشاره و تصريح کرد: براي رفع اين بحران چند خط پدافندي به‌منظور تامين آب آشاميدني اين شهر پيش‌بيني شد.

وي يادآور شد: همچنين يک خط انتقال آب از سد غدير باباحيدر به مسير آب کوهرنگ اضافه شد تا در صورت بروز مشکل بتوان آب آشاميدني شهرکرد را از اين مسير تامين کرد.

حيدري در پايان اظهار داشت: برنامه‌ريزي لازم براي مناسب‌سازي ورودي شهرکرد از سمت فرخ‌شهر انجام شده و ۶ خطه شدن اين جاده در حال پيگيري به‌منظور دريافت مجوز ماده ۲۳ است.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06