پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

انتظار 15 ساله بهره‌برداري از سد باباحيدر در يک قدمي پايان

کد خبر: 191308 تاریخ انتشار: 1402/02/22 12:26:34
نمایش: 540
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري روز جمعه در بازديد از سد باباحيدر و ارزيابي مطلوب از عملکرد قرارگاه خاتم در اجراي طرح ابراز اميدواري که بزودي سدغدير باباحيدر وارد فاز بهره‌برداري شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري، غلامعلي حيدري روز جمعه در بازديد ميداني از سد غدير باباحيدر روند اجراي اين سد طي 2 ماه اخير را پرشتاب و مطلوب ارزيابي کرد و گفت: عمليات احداث اين طرح از تيرماه سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اجراي اين طرح در طول اين سال‌ها با فراز و نشيب‌هاي بسياري روبرو بوده است که پس از سفر استاني رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري پيشرفت اين سد سرعت گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اهتمام دولت سيزدهم بر اين است که اين طرح تا پايان امسال تکميل شود و مردم منظقه از منافع آن برخوردار شوند.

احداث سد باباحيدر شهرستان فارسان چهارمحال و بختياري نزديک به ۱۴ سال به طول انجاميده است اما اين طرح با همت دولت سيزدهم و تزريق اعتبار مناسب بزودي بهره‌برداري مي‌شود.

سد غدير باباحيدر در فاصله ۴۷ کيلومتري مرکز استان چهارمحال و بختياري بر روي رودخانه سراب قرار گرفته است.

اين سد قرار است آب شرب، صنعت و کشاورزي شهرستان فارسان را تامين کند و به گفته مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري مخزن اين سد به عنوان طرح پدافندي در موارد بحراني و ضروري آب شهرکرد را نيز تامين مي‌کند.

منبع اصلي آب اين طرح از ۲ سرشاخه سراب و بردي تشکيل شده که شاخه اصلي آن از سرشاخه سراب است که از طريق چشمه‌اي به همين نام تغذيه مي‌شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07