پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

فرهنگسازي در راس برنامه‌هاي جواني جمعيت است

کد خبر: 191318 تاریخ انتشار: 1402/02/23 11:43:23
نمایش: 477
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري، مهمترين اصل در خصوص اجراي طرح جواني جمعيت را فرهنگسازي دانست و گفت: اين مهم در راس برنامه‌هاي استان قرار گرفته است و در ادامه تقويت مي‌شود.

غلامعلي حيدري روز شنبه در نشست ساماندهي امور جوانان اين استان افزود: اقدامات خوبي در خصوص جواني جمعيت در استان انجام شده است اما کافي نيست و بايد برنامه‌ها و اقدامات بيشتري در رابطه در دستور کار قرار گيرد.

وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، رييس جمهور و روساي قوا روي اين موضوع عنايت و تاکيد ويژه‌اي دارند و به تبع آن بايد براي تحقق اين اهداف در استان برنامه‌هاي بيشتري تدوين و به مرحله اجرا برسد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اولين موضوع، مباحث فرهنگي است که متوليان فرهنگي و آموزشي بايد روي اين موضوع تمرکز بيشتري داشته باشند.

حيدري با اشاره به تدوين برش دستگاهي طرح جواني جمعيت در استان، اظهار داشت: هريک از دستگاه‌ها در نشست بعدي برنامه‌هاي مربوطه را تشريح و گزارشي از اقدامات انجام شده را ارائه دهند.

حيدري اشتغال جوانان را از موضوعات مهم مرتبط با جواني جمعيت عنوان کرد و افزود: با توجه به نرخ بالاي بيکاري در استان مي‌طلبد تا با ايجاد اشتغال و فرصت شغلي براي جوانان موانع فراروي ازدواج آنها را از ميان برداشت که در اين خصوص رسالت دستگاه‌هايي نظير صمت، شهرک‌هاي صنعتي، جهادکشاورزي و ميراث فرهنگي بيش از ساير دستگاه‌هاست.

وي خاطرنشان کرد: اگر چه در خصوص کاهش نرخ بيکاري و اعطاي تسهيلات اشتغالزايي در سال گذشته عملکرد خوبي داشتيم اما مي‌طلبد اين روند رو به رشد با قوت بيشتري در سالجاري ادامه پيدا کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به طرح جهش مسکن در دولت سيزدهم، تصريح کرد: با اين طرح مي‌توان يکي از موانع اصلي جوانان که ناتواني در خصوص تامين مسکن است را برطرف کرد و اين مهم در استان با جديت در حال پيگيري است و استان رتبه نخست را در طرح نهضت ملي مسکن به خود اختصاص داده است و نخستين واحدها خرداد امسال افتتاح و به متقاضيان واگذار مي‌شود.

حيدري حرفه‌آموزي را از ديگر امور مهم در خصوص اشتغال جوانان و در نهايت اجراي قانون جواني جمعيت دانست و گفت: همچنين مي‌طلبد براي هر يک از طرح‌هاي عمراني استان پيوست فرهنگي تهيه شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07