پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختياري در راهبري طرح جواني جمعيت برتر اعلام شد

کد خبر: 191327 تاریخ انتشار: 1402/02/24 02:39:01
نمایش: 463
اخبار
وزارت کشور در جديدترين ارزيابي خود از عملکرد استانداران در راهبردي و مديريت اجراي مطلوب قانون جواني جمعيت و ستاد مربوطه در استانها، غلامعلي حيدري استاندار چهارمحال و بختياري را جزو ۱۰ استاندار برتر اين حوزه اعلام کرد.

گزارش اين عملکرد روز يکشنبه در جلسه ستاد ملي جواني جمعيت کشور که با حضور وزير کشور و از طريق ارتباط ويدئوکنفرانسي با استانها برگزار شد، اعلام گرديد.

استاندار چهارمحال و بختياري در اين نشست با اشاره به اقدامات و تلاش هاي انجام شده در ستاد جواني جمعيت اين استان اظهار داشت: موضوع جمعيت يکي از ضرورت هاي کشور به شمار مي رود که با توجه به دغدغه ها و تاکيدات رهبر معظم انقلاب و رييس جمهور مردمي دولت سيزدهم تمام توان خود را در اين راستا به کار گرفته و از ظرفيت هاي موجود به ويژه در بخش گروه هاي مردم نهاد بهره گيري مي شود.

غلامعلي حيدري ادامه داد: اعطاي به موقع تسهيلات و مشوق هاي فرزندآوري و ازدواج، تامين مسکن، اقدامات فرهنگي و پرداخت ۱۰۴ درصدي تسهيلات از جمله اقداماتي است که سبب شده اين استان در شاخص هاي فرزندآوري و جواني جمعيت در وضعيت بهتري قرار گيرد.

وي تصريح کرد: آمار فرزندآوري در برخي از شهرستانهاي استان روند افزايشي به خود گرفته بطوريکه در مقطعي در اعطاي مشوق ها با تنگنا مواجه شديم اما اين موانع برطرف و اقدامات لازم انجام گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياري، توسعه کلينيک ها و تقويت تجهيزات پزشکي در مناطق محروم اين استان را خواستار شد و گفت: علاوه بر آن مي طلبد مشوق هاي بيشتري از جمله افزايش تسهيلات به طرح جواني جمعيت اختصاص يابد.

حيدري با بيان اينکه از نظرات نخبگان و صاحبنظران در اجراي هر چه بهتر طرح جواني جمعيت استفاده مي شود، افزود: در همين راستا جشنواره جواني جمعيت به مدت ۲ سال پياپي در استان برگزار شده و مقالات و ايده هاي خوبي در آن خصوص احصا و براي اجرا در دستور کار قرار گرفته است.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07