پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختياري ميزبان نخستين رويداد جايزه ملي جواني جمعيت کشور

کد خبر: 191343 تاریخ انتشار: 1402/02/27 09:53:36
نمایش: 391
اخبار
نخستين رويداد استاني جايزه ملي جواني جمعيت به ميزباني استان چهارمحال و بختياري در هفته جواني جمعيت برگزار شد.

در نخستين رويداد جايزه ملي جواني جمعيت، در هريک از بخش‌هاي رسانه، نخبگان، مديران، خانواده‌ها، دستگاه‌هاي حاکميتي، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و شرکت‌ها و موسسات خصوصي و در قالب نقاشي، کليپ، عکس، پژوهش و مقاله، پوستر و طراحي گرافيک، انيميشن، موشن‌گرافي، ايده‌ها و نظرات کاربردي، شعر و جملات کوتاه و تاثيرگذار آثار متعددي به دبيرخانه همايش ارسال شد که در نهايت در هريک از اين بخش‌ها سه اثر برتر انتخاب و معرفي شدند و به مرحله ملي اين رويداد راه يافتند.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري در همين رابطه افزود: نخستين رويداد جايزه ملي جواني جمعيت اردي‌بهشت ماه امسال در هفت بخش در استان برگزار شد و علاوه‌بر آن سه خانواده برتر در حوزه جواني جمعيت نيز معرفي و به جشنواره ملي معرفي شدند.

زهرا حبيبي افزود: سال گذشته نيز استان در برگزاري جشنواره جواني جمعيت در کشور پيشگام بود و نتايج علمي آن براي اجرا و اعمال آن در سياست‌ها و برنامه‌ريزي‌ها ملاک عمل قرار گرفت.

وي با بيان اينکه مساله جمعيت از جمله مسائلي است که در اولويت برنامه‌هاي کشور قرار کرده است، اظهار داشت: در همين راستا قانون جواني جمعيت و حمايت از خانواده به تصويب رسيد و متناسب با آن فعاليت‌ها و برنامه‌هايي در استان در دستور کار قرار گرفته است.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: در همين راستا بلافاصله کارگروه حمايت از خانواده و جواني جمعيت در استان تشکيل شد که رياست اين کارگروه در مرکز استان با استاندار و در شهرستانها با فرمانداران است.

حبيبي با اشاره به ابلاغ شرح وظايف دستگاه‌ها در خصوص جواني جمعيت، افزود: راهبري استاندار در خصوص اجراي برنامه‌هاي جواني جمعيت سبب شد تا استان در رتبه هشتم کشور قرار گيرد و بي‌شک با دوچندان کردن اين تلاش‌ها مي‌توان در آينده شاهد نتايج مطلوب اين فعاليت‌ها باشيم.

وي خاطرنشان کرد: ايجاد کلينيک ناباروري در لردگان، طراحي و اجراي بوم راهبردي حل بحران جمعيت، طراحي نرم‌افزار خدمات سلامت و جواني جمعيت، اجراي ۲۰ جشنواره محلي در نقاط مختلف استان، شناسايي و ارجاع زوجين نابارور به مراکز درماني، افتتاح کلينيک سلامت باروري و جنسي و استفاده از ظرفيت گروه هاي بانفوذ و گروه‌هاي جهادي در راستاي فرهنگسازي و تبيين آثار جواني جمعيت از ديگر فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده در اين خصوص بوده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06