پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

عمليات بهسازي محور حاشيه زاينده‌رود در چهارمحال و بختياري آغاز شد

کد خبر: 191362 تاریخ انتشار: 1402/02/29 15:49:31
نمایش: 447
اخبار
عمليات اجرايي بهسازي محور حاشيه زاينده‌رود در استان چهارمحال و بختياري از شهر سامان تا پل ايبگي با اختصاص اعتبار ۱۲۳ ميليارد تومان آغاز شد.

 استاندار چهارمحال و بختياري در آيين آغاز عمليات اجرايي اين طرح اظهار داشت: محورهاي شهرستان سامان و به ويژه ساحل زاينده‌رود از محورهاي پرترافيک استان به شمار مي‌رود که به سبب حضور گردشگران بيشمار و ظرفيت گردشگري اين منطقه ضرورت داشت تا محورهاي ارتباطي اين منطقه بهسازي و توسعه داده شود.

غلامعلي حيدري افزود: در همين راستا تلاش خود را به کار گرفته و مجوز ماده ۲۳ بهسازي محور حاشيه زاينده‌رود را گرفتيم و با اختصاص اعتبار و طي کردن مراحل مناقصه و قرارداد با پيمانکار، امروز عمليات اجرايي آن آغاز شده است.

وي تصريح کرد: فاز نخست اين طرح تا پل ايلبگي و فاز دوم آن کل مسير ساحلي زاينده‌رود است که به صورت ۲ بانده اجرا مي‌شود و از اين طريق شاهد حضور گردشگران بيشتري خواهيم بود و درآمد پايدار مردم از محل گردشگري و بوم‌گردي تقويت مي‌شود.

سياست عادلانه دولت سيزدهم در توسعه مناطق کمتربرخوردار

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين اظهار داشت: در دولت سيزدهم توزيع عادلانه ثروت در دستور کار قرار گرفته است و علاوه‌بر آن در مجلس با تصويب قوانيني اختصاص اعتبارات از محل اعتبارات ملي براي کمک به رشد و توسعه استان‌هاي کمتربرخوردار پيش‌بيني شده است.

احمد راستينه افزود: در تدوين برنامه هفتم توسعه که بزودي در دستور کار مجلس قرار دارد توسعه پايدار با ارتقاي شاخص‌هاي راه و جاده مورد تاکيد است و بي‌شک استان نيز اين ظرفيت بي‌بهره نخواهد بود.

وي تصريح کرد: اتصال کريدور شمال به جنوب با بهره‌برداري از طرح راه‌آهن استان و توسعه محورهاي ارتباطي بين استاني و بين شهرستاني از مهمترين مطالباتي است که بايد در تدوين برنامه هفتم توسعه مورد تاکيد قرار گيرد.

مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين گفت: طول اين محور ۴۳ کيلومتر است که از محل ماده ۲۳ حدود ۵۰۰ ميليارد تومان به آن اختصاص يافته است که براي فاز نخست آن ۱۲۳ ميليارد تومان پيش‌بيني شده است.

حسينعلي مقصودي افزود: امسال فاز نخست اين محور که از شهر سامان تا پل ايلبگي است را در دستور کار داريم و فازهاي بعدي در سالهاي آينده وارد مرحله اجرا مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07