پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مديراني که قصد داوطلبي در انتخابات مجلس را دارند بايد ۶ ماه قبل از ثبت‌نام استعفا دهند

کد خبر: 191376 تاریخ انتشار: 1402/02/31 09:59:22
نمایش: 920
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه امسال دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود، تاکيد کرد: مديران و مسوولاني که قصد داوطلبي در انتخابات را دارند، بايد ۶ ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا داده و استعفاي آنها پذيرفته شده باشد.

محسن حسين‌ميرزايي روز يکشنبه با اعلام اين خبر افزود: با توجه به برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه امسال، در راستاي اجراي تبصره ۶ ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، از روز يکشنبه تاريخ ۱۴۰۲/۹/۱۹ آغاز و تا روز شنبه تاريخ۱۴۰۲/۹/۲۵ (جمعاً به مدت هفت روز) ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي انجام مي‌شود.

به گفته وي، کساني که قصد داوطلبي در اين دوره از انتخابات را دارند برابر قانون ۶ماه قبل از ثبت‌نام از مسئوليت و سمت خود استعفا دهند و اين استعفا بايد مورد پذيرش و موافقت قرار گيرد و به هيچ عنوان در آن پست شاغل نباشد.

وي اظهار داشت: برخي از مديران و مسوولان براي داوطلب شدن در حوزه‌هاي انتخابي سراسر کشور بايد ۶ ماه پيش از ثبت‌نام استعفا دهند و استعفا مورد پذيرش قرار گيرد.

حسين‌ميرزايي ادامه داد: برخي از مسوولان و مديران نيز براي داوطلبي در قلمرو محل ماموريت خود بايد از مسئوليت خود استعفا کنند.

معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري گفت:نوع اين مسئوليت در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشخاص مشخص شده است و براساس تبصره ۳ اين ماده قانون تمامي اشخاصي که داوطلب و مشمول ماده ۲۹ قانون هستند در زمان ثبت‌نام بايد گواهي رسمي مبني بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام را به مسوولان ثبت‌نام ارائه دهند.

به گفته وي، قبول استعفا بعد از مدت تعيين‌شده جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبي، مورد پذيرش مراکز ثبت‌نام نخواهد بود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07