پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

همايش حکمراني روستايي و مباني تسهيلگري در شهرستان لردگان برگزار شد 

کد خبر: 191397 تاریخ انتشار: 1402/03/01 15:06:29
نمایش: 407
اخبار
با حضور فرماندار شهرستان لردگان، مدير کل امور روستايي و شوراهاي استانداري، بخشدار مرکزي و دهياران شهرستان لردگان، کارگاه آموزشي تسهيلگري ويژه دهياران شهرستان لردگان برگزار شد.
فرماندار لردگان در اين همايش گفت: دهياران بايستي مر قانون را رعايت نمايند و هر چه به آنها اعتبار دادند به همان اندازه کارها را انجام دهندو دهياران نبايستي براي خود و دولت هزينه داشته باشند. در صدور پروانه هاي ساخت و ساز روستايي در محدوده طرح هادي روستايي و دادن مجوزهاي آب، برق و گاز به قوانين مربوطه توجه کنند. 

منصور کريم زاده افزود: اصلي ترين وظيفه دهياران بر اساس ماده 78 قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي کشور، پيگيري و اجراي مصوبات شوراهاي اسلامي است و تشکيل پرونده و صدور پروانه ساختمان در محدوده روستاها، تنظيم دفترچه عوارض و بودجه ساليانه و همچنين همکاري با دستگاههاي امنيتي، اجرايي و ثبت احوال، منابع طبيعي و نهادهاي دولتي را داشته باشند.

وي ضمن توصيه به رعايت قوانين بويژه ماده 90 قانون شوراها و ماده 99 قانون شهرداري و ماده 9 اساسنامه، تشکيلات و سازمان دهياريها، تصريح کرد: دهياران قوانين و مقررات حوزه کاري خود را به دقت مطالعه و به مفاد قانوني آن توجه داشته باشند. 

فرماندار لردگان به بحث انتخابات پرداخت و گفت:  در انتخابات به 4 اصل سلامت، امنيت، مشارکت حداکثري و  رقابت سالم بايد توجه ويژه اي داشت.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07