پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اجراي طرح توا‌ن‌افزايي زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 191414 تاریخ انتشار: 1402/03/02 17:07:15
نمایش: 518
اخبار
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به آغاز طرح توان‌افزايي و اشتغالزايي زنان سرپرست خانوار با محوريت آموزش مشاغل خانگي در استان، گفت: نظارت بر نحوه اجراي مطلوب اين برنامه به جد پيگيري مي شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، زهرا حبيبي روز سه‌شنبه دوم خرداد در نشست با گروه‌هاي مردم‌نهاد در راستاي هماهنگي براي اجراي طرح توان افزايي زنان سرپرست خانوار استان اظهار داشت: اين طرح از طرح‌هاي مهم دولت سيزدهم در حوزه زنان به شمار مي رود و مشاوران فرمانداران در امور بانوان بايد نظات جدي بر نحوه اجراي مطلوب اين طرح داشته باشند.
وي ادامه داد: مشارکت گروه هاي مردم نهاد در اجراي اين طرح تاثير بسزايي دارد و در شهرستان ها تلاش شود از اين ظرفيت به نحو مناسبي استفاده شود.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري تصريح کرد: بايد بصورت ماهانه گزارشي از نحوه اجراي اين طرح در شهرستانها ارائه شود و بازديد سرزده استاندار از مارگاه هاي آموزشي نيز در دستور کار قرار دارد.

حبيبي خاطرنشان کرد: اين طرح با هدف ارتقاي آگاهي زنان نسبت به اشتغال و ضرورت آن، آموزش مهارت‌هاي موردنياز زنان، افزايش عزت‌نفس بانوان، تحکيم بنيان خانواده و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وي تصريح کرد: طرح توان‌افزايي و اشتغالزايي زنان سرپرست خانوار در مناطق شهري و روستايي اجرا مي‌شود و در قالب آن آموزش‌هايي نظير گوهرتراشي، نخ‌ريسي، قاليبافي و ساير مشاغل خانگي آموزش داده مي‌شود و پس از آن زمينه اشتغال بانوان شرکت کننده در طرح فراهم مي‌گردد.

مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه طرح توان افزايي زنان سرپرست خانوار از طرح‌هاي جديدي است که در دولت سيزدهم آغاز شده است، افزود: اشتغال خانواده‌محور، اجراي طرح‌هاي کسب و کار پايدار و توجه به زنان سرپرست خانوار در اولويت برنامه‌هاي دولت سيزدهم قرار دارد.

حبيبي خاطرنشان کرد: راه‌اندازي طرح کسب و کار پايدار و تدوين طرح توانمندسازي زنان سرپرست خانوار، مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي به ويژه آسيب طلاق، فعال‌سازي طرح کسب و کار پايدار بانوان و راه‌اندازي پلتفرم بازار براي معرفي کسب و کارهاي نوين جوانان و زنان سرپرست خانوار از ديگر برنامه‌هاي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري در دولت سيزدهم است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06