پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

طرح هاي آبرساني با قوت در دست اجراست/ رفع مشکل آب شرب شهرکرد بزودي

کد خبر: 191451 تاریخ انتشار: 1402/03/07 00:30:20
نمایش: 425
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به به کارگيري تلاش مضاعف براي تکميل طرح هاي آبرساني در دست اجرا در استان، گفت: مشکل آب شرب شهرکرد بزودي برطرف مي شود.
 علي حيدري روز شنبه در جمع خبرنگاران و فعالان فضاي مجازي استلن، تامين آب پايدار را از مهم‌ترين برنامه‌هاي استان طي ۲ سال اخير عنوان کرد و گفت: در همين راستا هفت طرح آبرساني در دست اجراست

وي افزود: حدود ۸۰ درصد آب مصرفي در استان از محل منابع زيرزميني تامين مي‌شود و در سال هاي گذشته اجراي طرح‌هاي آبرساني با استفاده از منابع سطحي مغفول مانده بود از همين رو اجراي طرح‌هاي آبرساني به جد در دستور کار دولت سيزدهم قرار دارد.
 
حيدري ادامه داد: تسريع در اجراي طرح آبرساني به نيمي از جمعيت استان، انتقال آب سد باباحيدر، اجراي طرح نهضت آبرساني به روستاها به همت قرارگاه امام حسن(ع) و اجراي سدهاي گهرو، آقبلاغ، خرسان و چشمه علي از مهمترين طرح‌هاي آبرساني استان به شمار مي‌رود.
 
سرپرست هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري در ادامه به کدورت آب شرب برخي مناطق شهرکرد نيز اشاره کرد و گفت: اين مشکل اگرچه سال گذشته نيز رخ داد و با طرح‌هاي پدافندي آن را مديريت کرديم اما امسال نيز اين مشکل تکرار شده و يک تيم کارشناسي در محل چشمه در حال بررسي اين چالش است.
 
حيدري تاکيد کرد: ميزان کدورت آب چشمه طي روزهاي اخير به ۲۵۰ NTU رسيده است و تصفيه‌خانه خُلک که در مسير انتقال آب قرار دارد و توانايي رفع اين ميزان کدورت را ندارد.
 
وي با اشاره به تلاش شبانه‌روزي مسئولان براي رفع اين مشکل، گفت: توزيع آب بين محلاتي که با مشکل کدورت آب مواجه هستند در دستور کار قرار گرفته و علاوه‌بر آن پيش‌بيني مي‌شود ظرف يکي دو هفته آينده آب چشمه ديمه به شهرکرد منتقل شود و بهره‌برداري از تصفيه‌خانه طرح آبرساني به نيمي از جمعيت استان در کوتاه مدت اين مشکل را برطرف‌ کند.
 
سرپرست هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري اضافه کرد: براي تامين آب پايدار براي شهرکرد در ميان‌مدت نيز انتقال آب از سد غدير باباحيدر در نظر گرفته شده و در بلندمدت (حدود يکسال آينده) تصفيه‌خانه کوانک پيش‌بيني شده است.
 
حيدري با قدرداني از صبوري مردم شهرکرد در مواجه با کدورت آب شرب، ادامه داد د: تمام تلاش مسوولان رفع اين مشکل است و اميد مي‌رود در کوتاه‌ترين زمان برطرف شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07